مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از سفر دبیر کنوانسیون حقوق کودک در کشور به یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رقیه کرمانیان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست ویژه‌ سازمان‌های مردم‌ نهاد در حوزه کودک و نوجوان و خانواده با برشمردن اهمیت جایگاه کودک در جامعه، گفت: کودکان به‌عنوان افرادی که آینده یک کشور را می‌سازند نحوه تربیت و رشدشان برای جامعه جهانی دارای اهمیت است.

 کرمانیان در این جلسه با تقدیر از فعالیت سازمان مردم‌ نهاد حوزه خانواده و بانوان گفت: تشکل‌ها به‌ عنوان جامعه مدنی سعی در شناخت و حل مشکلات دارند و این بزرگ‌ترین هدف آن‌ها است.

وی از ویژگی‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی را توجه به حقوق کوکان و پیش‌بینی مجازات برای عاملان کودک‌آزاری دانست و گفت: در سطح بین‌الملل برای جلوگیری از خشونت و کودک‌آزاری بخصوص در مواقع جنگ و احتمال به وجود آمدن آسیب‌های گوناگون برای این قشر از جامعه، کنوانسیون حقوق کودکان تشکیل و کشور ایران در سال 1372 با حق شرط مخصوص خود به عضویت این کنوانسیون درآمد.

 کرمانیان افزود: کنوانسیون حقوق کودک تمام آنچه برای رشد و تعالی کودک لازم و یا مانع آن است را بررسی و راهکار مناسب برای آن اندیشیده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اعلام حضور ،مظفر الوندی، دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران در یزد، گفت: از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حقوق کودک استان انتظار داریم تا به خلأهای موجود در قانون بپردازند و در جلسه با مرجع عالی کنوانسیون حقوق کودک ایران مطرح کنند.

کرمانیان در رابطه با فعالیت‌های تشکل‌های حامی حقوق کودکان و بانوان در استان گفت: با توجه به امکانات و میزان آشنایی تشکل‌ها با قوانین و مسائل مرتبط، فعالیت‌های امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم ولی کافی نیست.

انتهای پیام/ ی

یزد میزبان دبیر کنوانسیون حقوق کودک در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.