مقام‌های محلی در ولسوالی غورماچ فاریاب اعلام کردند که شماری از سربازان ارتش در محاصره‌ طالبان قرار دارند.

محاصره سربازان ارتش در غورماچبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله واقف، ولسوال غورماچ گفته است که پس از سقوط این ولسوالی نیروهای امنیتی اکمال نشده‌اند و شماری از آنان در محاصره‌ی طالبان قرار دارند.

شماری از سربازان که در محاصره اند به رسانه‌ها گفته‌اند که به جز از یک بشکه آب آشامیدنی چیزی دیگری برای خوردن و نوشیدن ندارند و اگر به زودی اکمال نشوند پایگاه‌های خود را ترک می‌کنند.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع این گفته‌ها را رد کرده و تأکید می‌کند: «هیچ سربازی در غورماچ محاصره نشده،‌ در این ولسوالی یک کندک حضور دارد و سربازان با وزارت دفاع ارتباط دارند، عملیات پاکسازی نیز جریان دارد.»

آقای وزیری می‌افزاید که دشمن در این ولسوالی تحرکات دارند اما مسدود بودن راه و نرسیدن اکمالات به نیروهای امنیتی واقعیت ندارد.

از سوی‌هم نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که نیروهای کماندو به این ولسوالی فرستاده شده‌اند و عملیات پاکسازی به زودی آغاز می‌شود.

ولسوالی غورماچ فاریاب،‌ یک‌شنبه‌ی هفته پیش گواه درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مهاجم بود، مقامامت محلی تأیید کردند که این ولسوالی سقوط کرده‌است، اما مقام‌های نظامی می‌گویند که این ولسوالی سقوط نکرده است و دشمن صرفا تحرکاتی در بخش‌های این ولسوالی داشته‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار