کشت محصولات گلخانه‌ای در نی ریز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: ۲۰۴ هزار متر مربع سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، گیاهان زینتی و گیاهان دارویی با اشتغالزایی ۹۰ نفری در نی ریز وجود دارد که از ابتدای امسال ۳۲ هزار هکتار به آن افزوده شده است.


وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار، گوجه، بادمجان، کلم، آلو ئه ورا، نهال پسته و انار و گل های آپارتمانی در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.


طهماسبی ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد از محصولات تولید شده، توسط تجار به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر می‌شود و مابقی برای مصارف داخلی به بازارهای اطراف و مرکز استان عرضه می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با بیان اینکه تا پیش از این، دولت، تسهیلات و مجوزهای لازم را فقط به گلخانه‌های ۵۰۰۰ متر مربع به بالا اعطا می کرد، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و شرایط شهرستان، در حال حاضر برای گلخانه‌های هزار متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم، پروانه‌ی بهره برداری صادر می‌شود وعلاوه بر این امکان پرداخت تسهیلات بانکی برای گلخانه‌های ۳ هزار متر مربعی هم فراهم شده است.
انتهای پیام/ر


افزایش سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی در نی ریز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار