مدیرکل امورشهری بااشاره به اینکه دوره جدید فعالیت شوراهای اسلامی از اول شهریور آغاز خواهدشد تصریح کرد:یکی از اصلی ترین وظایف شوراهای شهرانتخاب شهردار برای اداره امورشهری است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیخانی در همایش توجیهی شوراهای منتخب دوره پنجم در بستان آباد گفت:شوراهای شهر در انتخاب شهرداران کارآمدی و پاکدستی افرادراملاک قراردهند.

علیخانی درادامه ضرورت آموزش برای شوراهای اسلامی رایادآورشد و گفت: قبل از شروع کار شوراها حتما اعضای منتخب قوانین موجود ومرتبط با امورشهرداری وشوراهای اسلامی رامطالعه وخودرابرای انجام امور مهم وتصمیم گیری برای 4 سال آینده شهرها آماده کنند.

همچنین تعداد شوراهای شهردر استان را 325 نفراعلام کرد و افزود:به جز شهر زرنق که انتخابات شوراها درآن برگزارنشد درهمه شهرهای استان شوراهای اسلامی دردوره پنجم فعالیت خواهندکرد.

بدرشکوهی فرمانداربستان آباد هم دراین جلسه توجه به رفاه عمومی، ارتباط مستمربا مراکز علمی و دانشگاهی، توحه به مسائل زیست محیطی ، ارائه راهبردهای اساسی برای مقابله بامشکل کمبودآب درشهرها و توجه به توسعه گردشگری را ازجمله مواردی عنوان کرد که شوراهای شهر در دوره جدید مدنظر قرار دهند.

شکوهی همچنین توانمندسازی مدیریت شهری باایجاد درآمدهای پایدار را ضروری برشمرد و گفت: شهرداریها برای ارائه خدمات مطلوب و استمرار فعالیت خود باید برای ایجاد مراکز درآمدزا وپایداربرای شهرداریها همت نمایند.

فرمانداربستان آباد درپایان به شوراها توصیه کرد برای تحقق اهداف اصلی از تشکیل شوراهای اسلامی ودستیابی به توسعه اجتماعی با تکیه بر مشارکت عمومی از ظرفیت های مردمی دراداره امورشهر ومشکلات آن بهره برداری کند.

 

انتهای پیام/ش

شوراهای شهر در انتخاب شهرداران کارآمدی و پاکدستی افرادراملاک قراردهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.