فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: حفظ منابع طبیعی، همچنین مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و برنامه‌های پیشگیرانه باید تداوم یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از مناطق جنگلی شهرستان پاسارگاد گفت: در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی باید از ظرفیت‌های مردمی، فعالان محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود و نباید به امکانات محدود اداره منابع طبیعی اکتفا کرد.


وی با بیان اینکه شهرستان پاسارگاد تا کنون یکی از شهرستان‌های برتر استان فارس در بحث حفاظت و پیشگیری از آتش سوزی بوده است، افزود: حفظ منابع طبیعی، همچنین مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و برنامه‌های پیشگیرانه باید تداوم یابد.


سبزعلی ازمردم طبیعت دوست، سازمان‌های مردم نهاد، قرقبانان فصلی واقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.


وی اظهار داشت: با توجه به وجود منابع طبیعی و مراتع گسترده در شهرستان پاسارگاد، گرما و خشکی منطقه، امکان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد که باید برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی جدی صورت گیرد.


فرمانده یگان حفاظت جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: همچنین باید آموزش‌های لازم برای پیشگیری از آتش سوزی را به مردم ارائه داد و آنان در صورت بروز و مشاهده هرگونه تخلف وآتش سوزی مراتب را به شماره تلفن رایگان امداد جنگل (١٥٠٤) اعلام کنند.


وی همچنین مکان احداث آتشبر، سایت فرود بالگرد و کمپ دیدبانی شهرستان پاسارگاد را تایید کرد.


گفتنی است فرمانده یگان حفاظت سازمان و هیات همراه در این بازدید مسیر چهار کیلومتری مناطق سخت گذر را به صورت پیاده روی وکوه پیمایی طی کردند و از مناطق جنگلی این شهرستان بازدید کردند.
انتهای پیام/ر


حفظ منابع طبیعی، نیازمندمشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار