استاندار خراسان شمالی گفت: 144 تشکل مردمی در استان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در جمع تشکل های مردم نهاد استان خراسان شمالی گفت: 144سمن موجود با پیشنهادها و مطالبات خود دولت را در پیشبرد اهداف خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سمن ها با تخصص های خود در بخش های مختلف و کارهای پژوهشی موجب انجام کارهای مفیدی در استان شدند خواستار ایجاد تعاونی ها به عنوان بازوان قدرتمند برای ایجاد مشاغل پایدار در این تشکل ها شد.

صالحی افزود: اگرچه تقویت کمّی و کیفی سمن ها مورد تأکید است، اما در عین حال، حمایت دولت از این سازمان ها و تشکل ها باید به طور تدریجی کاسته شود و آنها بتوانند برنامه های خود را مستقل پیش ببرند.

 استاندار، سفر قریب الوقوع پروفسورسمیعی به خراسان شمالی را نیز فرصتی مغتنم برای تقویت بخش غیردولتی استان دانست.

وی موفقیت سمن ها و تشکل های مردمی استان در بخش هایی نظیر بهبود محیط زیست، گردشگری، کمک به بیماران خاص، خیریه ها، تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر، حقوق بشر و کرامت انسانی، تحکیم خانواده، تحقیق و پژوهش و آسیب های اجتماعی را ستودنی خواند.

استاندار هم چنین با اشاره به نزدیک شدن به شهریورماه و آغاز هفته دولت، یکی از ویژگی های هفته دولت امسال را مقارن شدن آن با آغاز به کار دولت دوزادهم دانست که با استمرار برنامه های دولت یازدهم در حوزه اشتغال، فقرزدایی و توسعه پایدار و با شعار «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» گام بر خواهد داشت.

 فریبا باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به افزایش دو برابری شمار تشکل های استان در چهار سال اخیر، گشایش خانه تشکل های غیردولتی استان با حضور استاندار را نمادی از اهمیت و جایگاه این تشکل ها توصیف کرد. در این همایش تعدادی از نمایندگان تشکل های مردمی به بیان دیدگاه ها و نظرات و مطالبات خود پرداختند.

در این همایش نمایندگان 15 سازمان مردم نهاد و تشکل غیردولتی خراسان شمالی به بیان دغدغه های خود پرداختند. این همایش با تجلیل از برترین ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/آ

تجلیل از برترین سمن های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.