استاندار خراسان شمالی گفت: لغو مجوز کالیمانی به معنای پایان سرمایه گذاری در استان خراسان شمالی نیست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا صالحی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: تا زمانی که مجوز سرمایه گذاری کالیمانی به طور رسمی در سایت مربوطه به ثبت نرسید این موضوع از سوی استانداری مانور داده نشد.

صالحی افزود: از هر سرمایه گذاری که قصد ورود به خراسان شمالی را داشته باشد حمایت می کنیم اما این امر با احتیاط های لازم انجام می شود.

وی گفت: در خصوص پروژه کالیمانی نیز این پروژه با فازبندی و با اعمال احتیاط های لازم به سرمایه گذار واگذار و هشدارهای لازم به مردم داده شد.

صالحی تصریح کرد: شرکتی که مجوز پروژه کالیمانی را دریافت کرد موفق به انجام تعهدات خود نشد بنابراین مجوز آن لغو شد و اگر بشود سرمایه گذار دیگری را برای این پروژه ترغیب خواهیم کرد.

وی اجرایی شدن سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی را یکی از مبانی کاری خود برشمرد و گفت: برای تحقق این امر، سرمایه گذار خارجی و داخلی باید حمایت شود.

استاندار خراسان شمالی این استان را اولویت خود برای خدمت در دولت دوازدهم اعلام کرد و افزود: باید اقداماتی که شروع شده است را به ثمر رساند و در قبال آن پاسخگوی مردم و رسانه ها باشیم.

وی با اشاره به سفر چند روزه هیئت تجاری آلمان به خراسان شمالی در بهار امسال، عنوان کرد: مواردی طی این سفر مطرح شد از جمله تولید پنل خورشیدی و ماشین آلات سنگین کشاورزی که هنوز عملیاتی نشده است.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی یکی از راه های جذب سرمایه گذاری خارجی را تعامل همراه با عزت با کشورهای بیگانه دانست و تصریح کرد: این ارتباطات در کنار سرمایه گذاری داخلی سبب ایجاد رونق خواهد شد.

صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر راه دسترسی نامناسب بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، اظهار کرد: اعتبارات گذاشته شده برای این مسیر هنوز ابلاغ نشده است که در صورت تقویت اعتبارات، راه دسترسی به بیمارستان امام حسن(ع) نیز تسهیل می شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری خراسان شمالی در جهت توسعه استان، افزود: باید زیرساخت های این امر از جمله جاده، فرودگاه و غیره آماده سازی شود.

انتهای پیام/آ

حمایت از سرمایه گذار داخلی و خارجی

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.