عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

طراحی لباس‌های فرم دانش آموزان به سبک مُدهای اسلامی

معاون اداره کل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش‌ از تدوین دستورالعملی‌ برای ساماندهی روند تهیه و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان خبر داد.

طراحی لباس‌های فرم دانش آموزان به سبک مد‌های اسلامیعلی عراقی معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد ساماندهی لباس فرم در مدارس‌ اظهار کرد: کارگروه‌ ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شده و دستورالعملی‌ را برای ساماندهی تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: در کارگروهی‌ که آموزش و پرورش و بخش‌هایی نظیر آن عضو هستند تأکید بر استفاده دانش‌آموزان از پوشاکی با الگوهای ایرانی و اسلامی و استفاده از پارچه ایرانی با طرح‌ها و مدل‌های جذاب برای دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: در راستای این کارگروه‌ جشنواره سالیانه‌ای در رابطه با ایده‌های مرتبط با نوع پوشش تشکیل می‌شود که دانش‌آموزان هنر‌ستانی در رشته‌های طراحی لباس و پارچه در فضای رقابتی سالمی وارد شده تا بهترین الگوهای‌ لباس بعد از این جشنواره مشخص و به مدارس ابلاغ‌ می‌شود.

عراقی با اشاره به اینکه لباس مدارس باید با توجه به دوره تحصیلی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در تمامی فرم‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان باید هویت ایرانی و اسلامی نمود پیدا کرده و در عین حال الگوهایی‌ با نشاط و متنوع ارائه شود.

معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ در مورد روند تهیه لباس‌های فرم دانش‌آموزان که خارج از مدرسه انجام می‌شود، بیان کرد: اکنون مدارس با تولیدی‌های بخش خصوصی یا تولیدی‌های هنرجویان‌ کاردانش‌ فعالیت می‌کنند اما برای ساماندهی این شرایط آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارشاد و نهادهای مربوطه‌ در حال تدوین دستورالعملی‌ برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان است و امیدواریم‌ تا مهر ماه این دستورالعمل برای مدارس اجرایی شود.

انتهای پیام/

اجرای مدهای اسلامی در لباس فرم دانش‌آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار