اعضای شورای سلامت بهمئی خواستار جمع‌آوری قلیان از مراکز تفریحی و برخورد قاطع با عوامل فروش مرغ زنده و طیور شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی بهمئی بر برخورد با عوامل فروش محصولات غیربهداشتی و همچنین برنامه‌ریزی برای جلوگیری از رواج بیماری‌های ناشی از گوشت پرندگان و گوشت‌های آلوده تأکید شد.

علی اکبر فرهنگی‌نسب در این نشست تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را ضروری دانست و اظهار داشت: ارتقاء سطح خدمات بهداشتی، توسعه اقدامات پیشگیری از بروز معلولیت‌های جسمی و روانی، توسعه و تشدید کنترل بهداشتی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع و فروش و نگهداری مواد غذایی، توسعه فعالیت‌های مربوط به تأمین آب آشامیدنی سالم در روستاها و تأمین مشارکت فعالیت بخش غیردولتی در سرمایه گذاری‌ها از وظایف مهم و اساسی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان است.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه همکاری ادارات نقش بسزایی در راستای ارتقاء سلامت افراد جامعه دارد گفت: نیاز است همه تلاش کنیم تا فرهنگ رعایت مسائل بهداشتی در جامعه بالا رود و پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم.

وی، افزود: در کنار توان‌افزایی علمی و مهارتی نیروهای سلامت در شهرستان بهمئی، باید صاحبان این شغل شریف و خطیر به مؤلفه‌هایی همچون صبر و حوصله، قدرت تجزیه و تحلیل و روابط عمومی پرتوان همراه با کارآمدی مؤثر جسمی و روحی آراسته باشند تا امکان تقویت سلامت و صحت بیشتر افراد جامعه فراهم آید.

برگزاری کلاس های آموزشی، ارتقای آگاهی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای مرغی ، نظارت و بازرسی بهداشتی و درمانی بر کشتارگاه‌ها ، برخورد قاطع و قانونی با متخلفین و عوامل توزیع و پخش پرندگان و مرغ‌های زنده از جمله مواردی بود که در نشست شورای سلامت بهمئی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

همچنین،نظارت بر اماکن خصوصی، پیشگیری از کم فروشی و گران فروشی در بازار، جمع آوری قلیان از مراکز تفریحی و پلمب مراکز عرضه قلیان ، ساماندهی کانال دفع آبهای سطحی مرکز شهر، نظارت بر مراکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی و نظارت بر مراکز عرضه گوشت از مهمترین مصوبات این نشست بود.

 

انتهای پیام/ش

برخورد قاطع با عوامل فروش طیور و مرغ زنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.