تمام نقاط پرتصادف فارس تا پایان شهریورماه امسال ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  عزیزالله روشن معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: تمام نقاط پرحادثه و پرتصادف استان تا پایان شهریورماه امسال ساماندهی می‌شود.


وی افزود: در سال ۹۵ از مجموع ۲۰۴ نقطه شناسایی شده توسط تیم استانی، ۱۷۰ نقطه به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها رسید که شامل ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف بود.


روشن با بیان اینکه تاکنون ۴۷ نقطه از ۱۲۱ نقطه مذکور ساماندهی شده است، ادامه داد: عملیات ساماندهی ۲۷ نقطه تا پایان هفته به اتمام می‌رسد و سایر نقاط نیز تا پایان شهریور ماه امسال ساماندهی خواهد شد.


وی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ۱۰ نقطه که تاکنون در آن تصادفی رخ نداده را نیز به این نقاط اضافه کرده تا از حوادث احتمالی در آن نقاط پیشگیری شود.


روشن بیان کرد: همچنین امسال از سوی این اداره کل در ۳۰ کیلومتر از راه‌های فارس عملیات بخشنده کردن انجام شده است.


وی، جاده، خودرو و انسان را سه عامل اصلی بروز تصادفات دانست و گفت: متاسفانه خطا‌های انسانی بسیار است که با ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان از میزان حوادث رانندگی تا حد زیادی کاست.


روشن تصریح کرد: خودرو‌های داخلی نیز نیاز جدی به ارتقاء سطح کیفی دارند و در برخی خودرو‌ها به ویژه پراید سطح امنیت بسیار پایین است، اما در حوزه جاده، شرایط جغرافیایی، میزان ترافیک جاده و کیفیت ساخت از جمله عللی هستند که منجر به افزایش یا کاهش امنیت جاده‌ها می‌شوند.


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: آشکارسازی، آرام سازی، اصلاح شیب شیروانی، بخشنده کردن، تعریض، اجرای شیار‌های لرزاننده، نصب دیوار‌های جدا کننده، نصب حفاظ و گاردریل از جمله اقداماتی است که راهداران به شکل شبانه روزی در طول سال انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ر

شناسایی نقاط حادثه خیز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.