رئیس پلیس راه كشور در شیراز گفت: لازم است برای كاهش تصادفات، استراحتگاه های بین راهی در جاده ها ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راه كشور در جلسه بررسی عوامل حوادث رانندگی استان فارس، اظهار کرد: در دو مقطع زمانی تعطیلات نوروز و شهریور ماه بیشترین حوادث رانندگی اتفاق می افتد و عدد كشته ها در این دو زمان بیشتر از دیگر مواقع سال است. 

وی با بیان اینكه این موضوع در استان فارس نیز صدق می كند، افزود: راه های ارتباطی این استان باید ممیزی شود تا شاهد كاهش حوادث رانندگی باشیم. 

رئیس پلیس راه كشور با بیان اینكه باید میزان كنترل راه های پر خطر را افزایش داده و نواقص جاده ها را برطرف كنیم، افزود: ایمن سازی راه های ارتباطی به ویژه گردنه های موجود در جاده های استان فارس باید در اولویت كارها باشد. 

شناسایی 204 نقطه حادثه خیز در جاده های استان فارس  
سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز گفت: از ابتدای امسال تا كنون بالغ بر 22 میلیون تردد در سطح استان انجام شده و 1 هزار و 187 نفر در جاده های استان طی این مدت بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.  
 
 وی با بیان اینکه كل تصادفات برون شهری در این بازده زمانی 314 فقره و نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد كاهش داشته است، تصریح کرد: تعداد متوفیان حوادث رانندگی در حوزه درون شهری 6 درصد كاهش نشان می دهد.  
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به شناسایی 204 نقطه حادثه خیز در جاده های استان، افزود: پلیس با تمام توان اقدامات خود در راستای كاهش حوادث رانندگی را انجام خواهد داد.

استفاده از همه ظرفیت ها در راستای كاهش حوادث رانندگی  
همچنین محمد علی افشانی استاندار فارس بیان کرد: اگر همه نهادهای مربوطه اقدامات خود و وظایف محوله را به خوبی انجام دهند مشكلات حل خواهد شد.  
 
وی با بیان اینكه گاهی اعتبارات دولتی پاسخگوی همه نیازهای جامعه نیست، افزود: باید از همه امكانات و ظرفیت های موجود برای كاهش حوادث رانندگی در سطح استان استفاده كنیم.  
 
افشانی بهبود وضعیت راه های مواصلاتی و اصلاح نقاط حادثه خیز، بالا بردن ایمنی خودروها و اصلاح قانون و مقررات را از جمله اقداماتی دانست كه در راستای كاهش حوادث رانندگی می توان انجام داد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار