مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان فارس احداث و افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این راه‌ها شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی است و علاوه بر این هم اینک یک هزار کیلومتر راه در بخش‌های مختلف استان فارس در دست احداث است.


وی افزود: افتتاح مرکز توانبخشی شیراز با زیر بنای ۱۰۰ هزار متر مربع، تهیه طرح جامع و تفضیلی در ۷۰ شهر استان، تهیه سند تک برگ اراضی دولتی به نام دولت به مساحت پنج میلیون متر مربع و احداث و تکمیل ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در استان فارس از دیگر اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته است.


تکاور ادامه د. اد: همچنین در هفته دولت در سال ۹۳ شاهد بهره برداری از ۱۶۵ کیلومتر راه اصلی و روستایی در قالب هشت طرح در این استان بودیم.


وی بیان کرد: در دهه فجر سال ۹۴ نیز ۲۶ طرح ملی و استانی در حوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و در هفته دولت همان سال نیز ۳۹ طرح شامل احداث راهدارخانه، رفع نقاط حادثه خیز، بهسازی و روکش آسفالت در استان به بهره برداری رسید.


تکاور اظهار داشت: سهم استان فارس برای ساخت مسکن مهر ۱۱۱ هزار و ۱۶ واحد بود که تا کنون ۹۸ هزار و ۳۹۲ واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.


وی گفت: از کل واحد‌های تکمیل شده مسکن مهر در فارس، ۴۰ هزار و ۸۰۴ واحد در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و دولت یازدهم تاکنون ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و تکمیل واحد‌های مسکن مهر پرداخت کرده است.


تکاور تصریح کرد: هنوز ۱۲ هزار و ۶۲۴ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی این واحد‌ها پیش بینی می‌شود که با تکمیل آن‌ها تا شهریورماه ۹۶ پرونده مسکن مهر در این استان بسته شود.


وی از ساخت طرح آزاد راه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های آزاد راهی کشور خبر داد و بیان کرد: این طرح تا سال ۹۳ حدود ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که ظرف مدت کمتر از ۲ سال این میزان به ۵۵ درصد رسید.


مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: از کل اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی این طرح که در هفت قطعه در حال احداث است، تاکنون یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
انتهای پیام/ر

احداث آزاد راه شیراز - اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.