در عملیات راهداری زمستانه امسال 1 هزار نفر راهدار مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا سياهپور مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان فارس بیان کرد: هزا راهدارخانه‌‌ ثابت و سيار در جاده های فارس فعال هستند و کاهش نزولات جوی باعث توفق عملیات راهداری زمستانه نمی شود.

سياهپور با اشاره به اینکه 64 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سيار، در فارس  فعالیت دارند افزود: اين راهدارخانه‌ها با هدف نظارت بر 5 هزار و 500 کیلومتر از راه‌ های فارس كه نیاز احتمالی به عملیات برف روبی، یخ زدایی و بازگشایی در آنها وجود دارد، ايجاد شده  که فعال است.
 
وی ادامه داد: 451 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین راهداری در عمليات راهداری زمستانه مشاركت دارند، که بر اساس اعلام اداره راهداری 73 اکیپ عملیاتی و 123 گشت راهداری به شكل مستمر از تمام مسير های مورد نظر بازديد دارند و اين موضوع با وجود كاهش شديد نزولات جوی، تداوم داشته و تا پايان زمان تعيين شده ادامه دارد.

سياهپور تصریح کرد: اكيپ‌ های راهداری بعد از پایان عمليات راهداری زمستانه در مناطق مورد نياز، حضور دارند، و عملیات محور های مواصلاتی از جمله تونل‌ها و پل‌ها نیز در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با بیان اینکه 52 گردنه مهم برف‌گیر در فارس وجود دارد كه 767 کیلومتر از راه‌ های  اين استان را شامل می‌شود اضافه کرد: از این تعداد 41 گردنه 602کیلومتری دارای ویژگی‌ های خاص از جمله مه آلودگی و اختلال دید در عبور و مرور مورد توجه بخش راهداری برای ایمن سازی و جلوگیری از وقوع تصادفات است.

وی اظهار کرد: فارس 16 هزار و 912 کیلومتر راه شامل، بزرگراه، راه‌ های اصلی، فرعی و روستایی دارد كه به شكل مستمر عملیات نظارت، بهسازی، پاکسازی، خط کشی و در صورت نياز تعمیرات، شستشو و نصب تابلوها، علائم و فیزیکی در آنها انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: 121 نقطه حادثه‌خيز در فارس شناسايی شده و تلاش باری رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفته و از 29 هزار و 161 دستگاه پل و 12 هزار و 199 متر تونل به شكل دائم بازديد فنی  صورت می گیرد.

وی از فعال بودن 192 دستگاه ترددشمار، دو دستگاه سامانه هوشمند توزین حین حرکت و فعال بودن 57 دوربین ثبت تخلف سرعت در استان فارس خبر داد و افزود : تا پايان امسال تعداد دوربين‌ های ثبت تخلف سرعت در راه‌ های فارس به 140 دستگاه دوربين چشمی افزايش می یابد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.