اسامی تیم ملی شطرنج ایران برای حضور مسابقات داخل سالن آسیا اعلام شد اما نامی از علیرضا فیروز جاه ستاره شطرنج ایران در این لیست به چشم نمی خورد.

غیبت ستاره شطرنج ایران در بازی های داخل سالن ارمنستانبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  بازی های داخل سالن آسیا  25 شهریور ماه به میزبانی ترکمنستان آغاز  می شود و بسیاری از رشته های ورزشی برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کردند.فدراسیون شطرنج نیز روز گذشته اسامی تیم ملی را برای شرکت در این رقابت ها اعلام کرد.

 براین اساس تیم ایران با 12 شطرنج باز در دو بخش ّآقایان و بانوان به این مسابقات اعزام می شود که در بخش آقایان پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، مسعود مصدق پور، پویا ایدنی، پوریا درینی، امیر رضا پورمضانعلی، سید خلیل موسوی حضور دارند.

در بخش بانوان نیز سارا سادات خادم الشریعه، میترا حجازی پور، آتوسا پورکاشیان، مبینا علی نسب، وصال حامدی نیا در این رقابت ها شرکت می کنند.

 نکته جالب توجه در اعلام اسامی تیم ملی شطرنج برای بازی های ترکمنستان غیبت علیرضا فیروزجاه ستاره 15 ساله شطرنج ایران است.

 علیرضا فیروز جاه چندی پیش در مسابقات آزاد بین المللی شطرنج روسیه شرکت کرد و در رده نهم جدول رده بندی پایانی قرار گرفت در حالی که با توجه به حضور شطرنج بازان مطرح و سطح بالای این مسابقات وی در آغاز  این رقابت ها بخت 91 این رقابت ها به حساب می آمد.

 فیروزجاه  که در سال ۱۳۹۴ و در سن سیزده ‌سالگی قهرمان مسابقات قهرمانی شطرنج ایران شد. او در  مسابقات شطرنج قهرمانی کشور دست به کار بزرگی زد و احسان قائم‌مقامی، اولین استاد بزرگ شطرنج ایران، را شکست داد و شگفتی ساز شطرنج ایران شد.  

 لازم به ذکر است؛ در پنجمین دوره از بازی های داخل سالن آسیا ورزشکاران  21 رشته ورزشی با هم به رقابت می پردازند و بیش از 337 مدال  بین قهرمانان توزیع می شود. 

انتهای پیام/

اعزام تیم ملی شطرنج  به بازی های داخل سالن آسیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار