فدراسیون شطرنج هنوز موفق نشده که قسط دوم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان را به فدراسیون جهانی پرداخت کند.

قسط دوم فدراسیون شطرنج به فیده هنوز پرداخت نشده استبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدهی فدراسیون شطرنج به فیده بابت برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان هنوز به طور کامل پرداخت نشده است. فدراسیون شطرنج که حدود یک ماه گذشته برای پرداخت مطالبات 180 هزار دلاری از فدراسیون جهانی مهلتی 2 هفته ای گرفته بود توانست 60 هزار دلار بدهی را هفته گذشته با کمک وزارت ورزش و جوانان پرداخت کند. اما برای پرداخت 2 قسط باقیمانده همچنان با مشکل تامین بودجه رو به رو است.

 پیش از این قرار بود یکی از حامیان مالی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان باقی بدهی را پرداخت کند، با اینکه فدراسیون با این بخش خصوصی برای پرداخت قسط دوم به توافق رسیده بود اما هنوز خبری از تامین اعتبار مطالبات قسط  دوم به فدرسیون جهانی نیست.

 فدراسیون شطرنج ایران که بارها از سوی فدراسیون جهانی بابت تاخیر در پرداخت مطالبات فیده تهدید به تعلیق شده بود با رایزنی موفق شد از خطر تعلیق نجات پیدا کند. اما فدراسیون شطرنج برای 120 هزار دلار باقیمانده بدهی فیده نتوانسته راه حلی پیدا کند.

 هزینه مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان 600 هزار دلار بود که فدراسیون توانست با کمک حامیان مالی این رقابت ها و همکاری وزارت وزش و جوانان بخش زیادی از آن را پرداخت کند.

 مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی کشورمان بود که بهمن ماه سال گذشته با حضور 164 شطرنج باز مطرح جهانی، در تهران برگزار شد. مسئولان فدراسیون جهانی پس از پایان این رقابت ها بابت برگزاری این مسابقات از فدراسیون ایران تقدیر کردند اما مشکلاتی که برای مطالبات این رقابت ها بوجود آمد وجهه ورزشی کشورمان را در مجامع بین الملی خدشه دار کرد.

انتهای پیام/

بدقولی حامی مالی فدراسیون شطرنج در پرداخت مطالبات فیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.