فرماندار روانسر از ساماندهی شبکه آب و فاضلاب شهری این شهرستان برای جلوگیری از ورود آن به سراب روانسر خبر داد.

جلوگیری از ورود فاضلاب شهری به سراب روانسرویس مرادی در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: سراب روانسر که از جاذبه های گردشگری این شهرستان است نباید با آب و فاضلاب شهری آلوده شود زیرا سراب روانسر علاوه بر اینکه از جاذبه های گردشگری این شهرستان است منبع تامین آب بخش کشاورزی است و بیش از 4هزار و 500هکتار از اراضی این شهرستان با آب این سراب آبیاری می شود.

وی با بیان اینکه در سفر استاندار به این شهرستان پیگیر حل این مشکل بودیم گفت:با احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری آب و فاضلاب شهری در روانسر از آلودگی این منبع آبی جلوگیری می شود

ویس مرادی کار از پیشرفت 85 درصدی احداث شبکه جمع آوری فاضلاب شهری روانسرخبردادو گفت: تا کنون 5/4میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و این پروژه هم اکنون در حال اجراست.

فرماندار روانسر  با اشاره به اینکه تصفیه خانه روانسر نیز پیشرفت فیزیکی 25درصدی دارد افزود: تا کنون 4میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است و برای ساخت ایستگاه پمپاژ نیز 2میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل تصفیه خانه شهرستان روانسر 14میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرماندار روانسر گفت:سراب روانسر علاوه بر اینکه از جاذبه های گردشگری این شهرستان است منبع تامین آب بخش کشاورزی است  و آلودگی این سراب موجب آلودگی زیست محیطی آلودگی شهری و کشاورزی را به دنبال دارد.


ویس مرادی افزود: روانسر از شهرهای شاخص استان در تولید گندم است و تا کنون بیش از 65هزار تن گندم و همچنین بیش از 17 هزار تن جو خریداری شده است.

 

انتهای پیام/ز

 ساماندهی شبکه آب و فاضلاب شهری روانسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.