در مدت شش ماهه نخست امسال حدود 690 هزار نفر گردشگر وارد استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:در  شش ماهه نخست امسال در مجموع حدود 690 هزار نفر گردشگر وارد استان شده است.

علیرضا مرادی بیستونی گفت: این آماربه غیر ازمیزان گردشگران ورودی به استان درایام نوروز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 14 درصدی را نشان می دهد.

مرادی بیستونی افزود: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان بیشترین بازدید کننده را در میان سایت های تاریحی توریستی استاندر این مدت داشته است.

وی افزود: بعد از مجموعه تاق بستان، مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، غار قوری قلعه، سراب روانسر و معبد آناهیتا در رتبه های بعدی جذب گردشگران قرار گرفته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال همچنین شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به استان بوده‌ایم که غالبا از طریق خطوط هوایی ترکیش ایرلاین و فرودگاه کرمانشاه وارد کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شمار قابل توجهی از گردشگران خارجی نیز از طریق مرزهای رسمی استان وارد کشور شده‌اند.

 استان کرمانشاه  بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد و بیش از 2200 مورد آن ثبت ملی شده و یک اثر بی بدیل به نام کتیبه داریوش در بیستون که ثبت جهانی هم شده، جایگاه ویژه‌ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی به کشور دارد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.