معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هدف از شورای توسعه فرهنگ قرآنی وحدت رویه و هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی است که کار قرآنی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی شهرستان اردستان اظهار کرد: 2 گروه از فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور وجود دارند، اتحادیه‌های تشکل‌های قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات مردمی زیر نظر سازمان تبلیغات هستند.

وی افزود: اتحادیه‌های که زیر نظر سازمان تبلیغات و اداره ارشاد فعالیت می‌کنند، امسال  می‌توانند در انتخاباتی که به‌زودی شکل خواهد گرفت شرکت کنند.

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ادغام بر اساس مصوبه شورای توسعه قرآنی کشور انجام می‌گیرد و به دنبال آن مجوزهای لازم صادر می‌شود.

وی یادآور شد: هدف از شورای توسعه فرهنگ قرآنی وحدت رویه و هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی است که کار قرآنی می‌کنند و هر چقدر با مفاهیم قرآنی بیشتر آشنا شویم دچار آسیب‌های اجتماعی کمتری خواهیم شد.

یعقوبی عنوان داشت: نرم‌افزاری طراحی‌شده است که می‌توان آمار کلی فراگیران به قرآن را داشته باشیم  و به مطالبات رهبر معظم انقلاب پاسخ مناسب دهیم.

وی متذکر شد: اختصاص بودجه به حافظان قرآنی مشروط به ثبت‌نام در این نرم‌افزار هست که به هر قرآن‌آموز که ثبت‌نام کند و تربیت شود 3 میلیون ریال بودجه اختصاص داده می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر 47 میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و 75 درصد مردم روزانه با آن‌ها سر و کار دارند.

وی با توجه به وجود هفت هزار قران آموز در سطح استان بیان داشت: در سال 1395 حدود 2 میلیارد به آن‌ها کمک شده است و مؤسساتی که بیشترین آمار در قبولی را دارند اعتبار بیشتری دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار