آثار پژوهشی پژوهشکده اسلام تمدنی با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه‌ی علمیه رونمایی و معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سید علیرضا واسعی رییس پژوهشکده‌ی اسلام تمدنی از این مراسم گفت:همه‌ی فعالیت‌های انسانی اگر مورد تشویق و ترغیب قرار گیرند، استقبال بیش تری از آن‌ها می‌شود و پدیدآورندگان از خورسندی برخوردار می‌شوند که این سنت در حوزه‌ی پژوهش هم رخ می‌دهد.

وی افزود: به همین منظور امروز دسته‌ای از آثار پژوهشی سال‌های اخیر را که توسط محققان و اعضای هیئت علمی پروهشکده به بار نشسته رونمایی می‌کنیم.

رییس پژوهشکده‌ی اسلام تمدنی گفت: در این همایش از ۱۰ جلد کتاب و ۴ مجله رونمایی می‌شود که هر کدام در حوزه‌ی خودش حائز اهمیت و پاسخگوی نیاز‌های فکری و اجتماعی جامعه‌ی ماست.

واسعی افزود: کتاب‌هایی مثل "امامت سِرِّخاتمیت" که می‌تواند به خوبی نیاز‌های جامعه‌ی امروز ما را فراهم کند، "مطالعه جامعه شناختی اسلام شیعی و مردم سالاری" که ناظر بر مسایل جامعه طراحی شده و با هدف گره گشایی تالیف شده است، "نقش علمای شیعه در گستر تشیع در هند" کتب دیگر که می‌توانند به گونه‌ای شاخص شمرده شوند.

رییس پژوهشکده‌ی اسلام تمدنی گفت: اصول و مبانی ادبیات اسلامی، درسنامه‌ی زیر ساخت‌های اقتصاد اسلامی، راهبردا‌های ائمه در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی، موانع تفکر در فرایند پیشرفت، معنای هنر شیعی، نظریه‌ی اعتبار قانونی و معرفت شناسی تجربه‌ی دینی از دیگر کتبی است که در همایش امروز رونمایی می‌شوند.

پایان پیام// م. ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.