مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مشهد از رونمایی از10 عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن سلطانی با بیان اینکه عنوان این مراسم «رونمایی از میراث انقلاب» است؛ گفت: رونمایی از این کتاب‌ها عصر روز 19 بهمن ماه در تالار شهر مشهد و با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی سطح شهر، پژوهشگران و نویسندگان و خانواده‌های شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کتاب‌ها توسط پژوهشگران و نویسندگان جوان گردآوری، تهیه و تولید شده است که مربوط به شهداء انقلاب مشهد، شهیدان محمد علی حنایی، علی‌اکبرعلی‌آبادی ، مهری زارع، فاطمه امیری بیرجندی ، علی‌اکبردهنوی، جواد نباتی مقدم، بتول چراغچی، سید رضا کامیاب و حسین آستانه پرست می‌شوند .

مدیر فرهنگسرای غدیر ادامه داد: در این مراسم  ازکتاب مربوط به خاطرات محله چهنوو کتاب عکس محمد‌رضاعطایی عکاس انقلاب مشهد نیز رونمایی می شود .

سلطانی گفت: همچنین  در این مراسم از رمضانعلی شاکری ، نویسنده کتاب انقلاب اسلامی در مشهد که اولین کتاب تاریخ انقلاب مشهد را  در سال 58 نوشته، تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: سخنران این مراسم استاد هدایت الله بهبودی ، نویسنده کتاب «شرح اسم» است و در پایان ازخانواده شهداء انقلاب تقدیرمی شود .

مدیر فرهنگسرای غدیر در ادامه گفت:  متاسفانه غفلت تاریخی اتفاق افتاده وعلی رغم اینکه مشهد 180 شهید به  پیروزی انقلاب هدیه کرده است  هیچ کتابی درزمینه  شهداء انقلاب اسلامی کار نشده است. امیدوراریم  این حرکت آغازی برای نهضت تاریخ نگاری انقلاب مشهد به ویژه زندگی شهدای انقلاب مشهد و رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی آنان باشد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.