یک کارشناس اقتصادی گفت:اجرای صحیح اصل ۴۴ می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند و این امرموجب می شود رکود از کشور رخت برببندد.

مسعود صوفی در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اجرای اصل ۴۴، اظهارداشت: هنوز این مقوله نتوانسته بطور کامل اجرایی شود چراکه موانع ساختاری آن بطور کامل حل نشده است.

وی افزود:اجرای صحیح اصل ۴۴ می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند و این امرموجب می شود رکود از کشور رخت برببندد. اما متاسفانه در دولت‌های گذشته در اجرای این اصل کوتاهی شده است.

صوفی درادامه تصریح کرد: هدف از واگذاری‌های بنگاه‌های اقتصادی و خصوصی سازی برآن است که بتوان مدیریت را به بخش خصوصی منتقل کرد تا این بخش بتواند براساس کارهای تخصصی و همچنین حفظ منافع سهامداران کارایی بهتر و بهره وری را در بنگاه‌ها افزایش دهد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: خصوصی سازی در بسیاری ازکشور‌های پیشرفته به نحو مطلوبی اجرایی شده، اما درکشور‌های جهان سوم آنطور که باید انجام نمی‌شود و با کم و کاستی‌هایی مواجه است.

صوفی با اشاره به اینکه بخشی از نظارت‌ها بر عهده مجلس شورای اسلامی و بخشی  دیگر بر عهده بخش‌های نظارتی مانند بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات است، اضافه کرد: ارگان‌های نظارتی باید توجه و نگاه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

رشد اقتصادی در گرو اجرای صحیح اصل 44

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار