مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:۱۰۰ اثر برتر کنگره ملی شعر کرامت به‌زودی در قالب یک جلد کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حسینی کاشانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت که در سالن شهید آوینی قم برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم این کنگره هرسال پررونق‌تر برگزار شود و شاهد شکوفایی بیشتر آن باشیم.

وی  بابیان اهمیت استفاده‌ مناسب از فرصت دهه کرامت برای معرفت افزایی بیشتر تأکید کرد: دهه کرامت فرصتی است که می‌توان به فضائل و جایگاه آن بزرگواران بیش از گذشته پرداخت و از فیوضات آن‌ها بیشتر بهره‌مند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین دوره کنگره ملی شعر کرامت افزود: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در قم تحت عنوان کنگره شعر کرامت برگزار شد که در دو قالب غزل، مثنوی و بخش ویژه برگزار و هنرمندان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که امروز از آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد .

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: قم قطب اصلی شعر آیینی در کشور است و ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینهٔ شعر آیینی دارد و وجود ملک‌الشعرای شعر آیینی یعنی استاد محمدعلی مجاهدی در قم سبب آثار خیر فراوان است‌.

وی با اشاره به استقبال بالای شاعران کشور از جشنواره شعر کرامت تأکید کرد: بیش از 350 اثر از تمامی استان‌های کشور به دبیرخانه این کنگره استان رسیده که بیش از 330 شعر در مورد حضرت فاطمه معصومه (س) بوده است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: 200 اثر در قالب غزل و 70 اثر در بخش مثنوی و 50 اثر نیز در بخش ویژه بوده است که با توجه به برگزاری نخستین دوره شعر کرامت قابل‌قبول بوده است .

حسینی کاشانی با اشاره به ارسال آثار قوی و باصلابت به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت ادامه داد: 100 اثر برتر در این کنگره تحت عنوان کتاب شعر کرامت منتشر خواهد شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، همچنین در هر بخش از 3 نفر برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ش

100 اثر برتر کنگره ملی شعر کرامت در کتابی با این عنوان منتشر خواهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار