هجیج روستایی است که به خاطر وجود زیارتگاهی معروف به کوسه هجیج معروف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستای هجیج که در کرمانشاه قرار گرفته، به خاطر وجود زیارتگاهی معروف به کوسه هجیج معروف شده است. این زیارتگاه متعلق به سید عبیدالله، فرزند امام موسی کاظم (ع) بوده و و مردم محلی اعتقاد زیادی به آن دارند.

 

کوسه هجیج را در دره سرسبز ببینید

 

بنابراین گزارش، معنای لغوی نام روستای هجیج، دره سرسبز و عمیق است. این روستا از مناطق دیدنی اورامانات بوده و در ۲۵ کیلومتری شهرستان پاوه قرار گرفته است.

 

کوسه هجیج را در دره سرسبز ببینید


روستای هجیج در دل جنگل انبوهی واقع شده و علاقه‌مندان بازدید از این روستا باید از مسیر پر پیچ و خمی که از میان جنگل می‌گذرد، عبور کنند. این مسیر پر پیچ و خم جذابیت روستای هجیج را چندین برابر کرده است.

 

کوسه هجیج را در دره سرسبز ببینید


شایان ذکر است؛ از جاذبه‌های دیگر روستای هجیج می‌توان به مسجد اصلی این روستا اشاره کرد. این مسجد با سبک معماری ویژه و زیبایی ساخته شده و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 

کوسه هجیج را در دره سرسبز ببینید


یادآور می‌شود؛ روستای هجیج از روستا‌های پلکانی کشورمان به حساب می‌آید و از پر‌جاذبه‌ترین نقاط استان کرمانشاه به حساب می‌آید. از سوغاتی‌های این روستا می‌توان به لباس و پارچه‌های زیبای کردی و گیوه اشاره کرد. گیوه‌های روستای هجیج پای چپ و راست ندارند.

 

کوسه هجیج را در دره سرسبز ببینید

 

خاطرنشان می‌شود؛ روستای هجیج هنوز هتل یا اقامتگاه گردشگری ویژه‌ای ندارد.

 

انتهای پیام/

آشنایی با روستای هجیج در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.