طی سه ماه گذشته از سال جاری، با همکاری و هماهنگی مراکز جست و جو و نجات سازمان بنادر و دریانوردی، جان ۱۲۴ دریانورد ایرانی و خارجی از خطر مرگ نجات داده شده و به ۵۹ نفر نیز خدمات پزشکی ارائه گردید.

ورود 2 شناور جدید ناجی در به ناوگان جست وجو و نجات کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، سازمان بنادر و دریانوردی با بهره گیری از شناور‌های پیشرفته جست و جو و نجات (۱۹ فروند شناور ناجی) هر ساله تعداد زیادی از دریانوردان ایرانی و خارجی مضطر در دریا را از خطر غرق شدن نجات می‌دهد.

بنا بر اعلام این اداره کل، در حال حاضر ۲ فروند شناور جدید ناجی در دست ساخت و اضافه شدن به ناوگان جست و جو و نجات کشور است.

بر اساس این گزارش کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی (Search and Rescue) به سال ۱۹۷۹ در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به تصویب رسید و مفاد آن در سال ۱۹۸۵ لازم الاجرا گردید.

اهداف کنوانسیون ایجاد یک سیستم هماهنگ بین المللی در زمینه جستجو و شیوه‌های نجات اشخاص مضطر بر اثر وقوع سوانح در دریا  است. این کنوانسیون سازماندهی مراکز هماهنگی نجات دریائی و مراحل هماهنگی در ساحل و همچنین روش‌های همکاری چند کشور همسایه را برای انجام عملیات جستجو و نجات در یک منطقه مشترک پیش بینی نموده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ به کنوانسیون مذکور ملحق و ملزم به ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی گردید.

انتهای پیام/

ورود 2 شناور جدید ناجی در به ناوگان جست وجو و نجات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار