۴ هزار هکتار از باغات قائم‌شهر زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از تجهیز ۴ هزار هکتار از باغات این شهرستان به سیستم آبیاری نوین (قطره ای) خبر داد.


وی افزود: ۸ هزار و ۱۰۹ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان امسال به زیرکشت برنج رفت که ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار آن به ارقام پرمحصول و ۴ هزار و ۲۰۹ هکتار به ارقام محلی اختصاص داشته است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه یکی از اهداف جهاد کشاورزی برای اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی، توسعه و افزایش ضریب نفوذ ماشین آلات کشاورزی به مزارع است، گفت: ۴ هزار و ۳۴۰ هکتار از شالیزار‌های شهرستان قائم شهر توسط ۸ بانک نشا و دستگاه‌های نشاکار کشت مکانیزه شد.


فرهادی با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی سالم گفت: مبارزه بیولوزیک با آفت ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوگراما امسال در ۲ مرحله در ۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان انجام خواهد شد.


وی با اشاره به مصرف بهینه آب در باغات و اجرای آبیاری تناوبی در مزارع شالیزاری و اجرای روش‌های کم آبیاری با روش کشاورزی حفاظتی در باغات، افزود: ۴ هزار هکتار از باغات این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین قطره‌ای شد.


انتهای پیام/آ


تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری قطره‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار