تأخیر در پرداخت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشمول دیرکرد می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی‌ محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: بهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید هرچه سریع ‌تر پرداخت شود و در صورت تأخیر مشمول دیرکرد خواهد شد.

وی افزود: بخش کشاورزی در شرایط رکود سایر بخش‌ها توانسته موفق عمل کند به ‌گونه ‌ای که در پارسال به رشد 5 درصدی دست یافته و پیش ‌بینی می ‌شود امسال به 6 درصد برسد که این دستاورد حاصل تلاش کشاورزان، محققان و مدیران بخش کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است در حوزه قانون‌ گذاری مواردی به تصویب برسد که به نفع کشاورزان و بخش کشاورزی باشد، گفت: در برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی احکامی آمده است که در راستای افزایش و بهبود تولید است که در بعد از انقلاب بی‌ نظیر است.

شاعری با بیان اینکه 600 هزار هکتار آبیاری قطره ‌ای سالانه باید به مرحله اجرا برسد، افزود: سطح آبیاری قطره‌ ای کشور در حال حاضر 1.4 میلیون هکتار است و تا 5 سال آینده 3 میلیون هکتار آبیاری نوین در کشور انجام خواهد شد که تحول عظیمی در بخش کشاورزی به‌ وجود می ‌آورد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه حمایت از صندوق سرمایه‌ گذاری بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد 7 درصد کل سرمایه ‌گذاری بخش کشاورزی به این صندوق اختصاص یابد که حدود 2 هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق اضافه می‌ شود و 20 درصد سرمایه این صندوق هم به صادرات محصولات کشاورزی اختصاص پیدا می‌ کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار