۶۸۰ تخته فرش به ارزش بیش از سه میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان در سه ماهه نخست امسال توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،غلام رضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه طرح قالیبافی از جمله مشاغل مناسب برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد است، گفت: این نهاد با شناسایی طرح‌ های روز و مورد نظر بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح همچنین فروش تولیدات فرش با قیمت ‌های مناسب، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.
وی با بیان اینکه ۶۸۰ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۰ متر مربع در سه ماهه نخست امسال توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان تولید شده است، افزود: ارزش این تعداد فرش بافته شده بیش از سه میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان است.
خواجه با اشاره به اینکه کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهداء تسهیلات لازم درطرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی (توان افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمند سازی آنان ایفا می کند، تصریح کرد: نظارت، آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی برگزاری دوره‌ های به‌ آموزی قالی‌ بافی را گامی موثر برای ارتقای کیفیت تولیدات مددجویان دانست و گفت: کمیته امداد افزایش ارزش محصولات تولیدی را با ارائه آموزش‌های پیش از اجرای طرح به مددجویان تضمین می‌کند تا از زیان احتمالی آنان در این زمینه جلوگیری شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان تعداد بافندگان فعال تحت نظر کمیته امداد را دو هزار و ۸۰۰ بافنده عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار و ۵۴۱ دار فعال قالی توسط مددجویان استان در حال بافت است.
خواجه به راه اندازی فروشگاه فرش و تولیدات صنایع دستی مجریان طرحهای اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این فروشگاه بیش از ۲۰ میلیون تومان هزینه شده است و با راه اندازی این فروشگاه تمامی فرش های تولیدی و صنایع دستی مددجویان به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رسند.
گفتنی است: فرش کرمان به دلیل محبوبیت و معروفیت و قدمت ۵۰۰ ساله از بازار خوبی در بین فرش های تولیدی سایر استانها برخوردار است.
انتهای پیام/ی

تولید ۶۸۰ تخته فرش توسط مددجویان کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار