طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب در کلاردشت با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،   وحید مشایخ پول رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت از مطالعه طرح آبخیزداری در سطح ۱۶۱ هزار هکتار از منطقه ونداربن این شهرستان خبر داد و گفت:: این مطالعه به منظور اجرای طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار صورت گرفت.


وی اجرای این طرح را در کاهش و جلوگیری از سیلاب مهم ارزیابی کرد و افزود: بعد از سیل سال ۹۰ در کلاردشت مطالعه بر روی این منطقه صورت گرفت.
وحید مشایخ پول از اجرای طرح آبخیزداری در مرتع گورت روستای مجل و نیز روستای کردیچال خبر داد و افزود: در این طرح دو هزار و ۶۰۰ مترمکعب عملیات آبخیزداری به صورت ملاتی برای کنترل سیل انجام شد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت نیز گفت: ۳۴ هزار و شصت و شش مترمربع از زمین منابع طبیعی کلاردشت از ابتدا امسال تاکنون آزاد سازی شد.


وی ارزش زمین های آزاد سازی شده را حدود ۳۴ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این اراضی با حکم قضایی و دراجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ صورت گرفت.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت گفت: از این سطح حدود ۳۰ هزار منرمربع در اجرای چهار دستور محاکم قضایی و حدود چهار هزار و ۱۳۶ مترمربع در چهار فقره نیز در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ انجام شد.


مشایخ پول افزود: مأموران منابع طبیعی به محض مشاهده هرگونه تصرف غیرقانونی به اراضی ملی آن را آزاد کرده و به وضعیت سابق در خواهند آورد.
وی گفت: در آزاد سازی اراضی ملی دو سازه ۱۰۰ و ۴۰ متری نیز تخریب شد.


شهرستان کلاردشت دارای ۶۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است.


انتهای پیام/آ


کنترل سیلاب در کلاردشت با اجرای طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.