ساری،

اعلام عمومی300 کیلومتر از رودخانه های مازندران پس از تعیین حریم

300 کیلومتر از رودخانه های مازندران دو سال گذشته پس از تعیین حریم اعلام عمومی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمد ابراهیم یخشکی مدیر عامل آب منطقه ای مازندران در گفتگو با با بیان اینکه مطالعات 1500 کیلومتر از رودخانه های استان برای تعیین حریم در دست انجام است گفت : تا کنون نقشه برداری از 1000 کیلومتر آن انجام شد که پس از پیاده سازی به مرور اعلام عمومی خواهد شد.

وی از مازندران به عنوان یکی از استانهای سیل خیز یاد کرد و افزود :برای کنترل سیلاب در مرحله اول تعیین و اعلام حریم و دور کردن مردم از رودخانه است.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: عبور سیلاب در رودخانه ها و لایروبی و ساماندهی از جمله اقدامات مهم در حال اجرا برای کنترل سیلاب است.

یخکشی میزان اعتبارات هزینه شده برای امور مهندسی رودخانه ها در دو سال گذشته را از محل اعتبارات ملی و استانی را 21 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : اعتبارات استانی پاسخگوی طرح های مورد نیاز اجرایی رودخانه های استان از جمله طرح های ساماندهی و لایروبی نیست.

وی گفت : با کمک نمایندگان به دنبال دریافت ردیف مستقل ملی هستیم که امیدواریم در سال آتی اختصاص یابد.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران مساحت لایروبی و ساماندهی انجام شده در سال گذشته را 200 کیلومتر در محدوده 18 شهرستان اعلام کرد. یخکشی تأکید کرد: امر لایروبی و ساماندهی رودخانه ها کاری است مستمر و پیوسته که باید بصورت مداوم انجام شود.

در استان مازندران حدود 7 هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که 500 کیلومتر آن در محدوده مسکونی واقع شده و طرح های اجرا شده عمدتا در مناطق مسکونی و آسیب پذیرقرار دارد.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.