تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان کرمان، اداره کل آموزش فنی حرفه ای و شرکت قوای محرکه ارگ بم امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش و فنی حرفه ای استان و سید حجت مهدی نژاد مظفری، مدیر کارخانه قوای محرکه ارگ جدید بم به منظور ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی و کاریابی فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان خطاب به فرزندان مددجویان تحت حمایت شرکت کننده در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای گفت: باید قدر این فرصت و موقعیتی که نصیب شما شده است را بدانید و از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.
وی آموزش های فنی و حرفه ای را در اشتغال و توانمندسازی جوانان جویای کار و مددجویان تحت حمایت موثر وکارآمد دانست و افزود: تاکنون 6 دوره آموزشی تخصصی توسط اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برگزار شده است و دراین دوره های آموزشی 160 نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای مورد نیاز قوای محرکه را فرا گرفته اند و 90 نفر از آنان نیز در شرکت قوا محرکه ارگ جدید بم مشغول به کار شده اند.
سید علی موسوی، معاون آموزش سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه کمیته امداد را یک نهاد مقدس و مهم در کشور دانست و گفت: مددجویان کمیته امداد ظرفیت خوبی برای اشتغال و اقتصاد کشور هستند و باید با ارائه آموزش های لازم از این ظرفیت بهره برد.
وی به همکاری خوب کمیته امداد استان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری که بین این دو اداره وجود دارد در هیچ استانی وجود ندارد.
موسوی با اشاره به اینکه کمیته امداد بهتر از سایر دستگاه های مربوط به حوزه اشتغال به اشتغال کشور کمک کرده است، گفت: کمیته امداد در بحث اشتغال می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد .
گفتنی است: برخی از تعهدات کمیته امداد در این تفاهم نامه شامل شناسایی و معرفی کارآموزان واجد شرایط برای شرکت در مصاحبه و گزینش اولیه، پرداخت هزینه های آموزشی که به صورت سفارشی و مختص کمیته امداد بر اساس قرارداد منعقده به اداره کل پرداخت خواهد شد، پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال است.
براساس این تفاهم نامه تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، برگزاری دوره های تخصصی مورد نیاز قوای محرکه براساس استاندارهای آموزشی، تجهیز کارگاه آموزشی مورد نیاز در شهرهای کرمان و بم، برگزاری آزمون برای کارآموزان، بیمه مسئولیت بدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش و اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی به کارآموزان است.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه تعهدات کارخانه قوای محرکه بم، جذب و بکار گیری فرزندان مهارت آموخته کمیته امداد با معرفی نامه کتبی بعد از اتمام دوره کارآموزی و آموزش فنی و حرفه ای و قبولی در آزمون های فنی و حرفه ای، ارسال قرارداد جذب کارجو به همراه بیمه نامه وی به کمیته امداد، پرداخت کمک هزینه به کارآموزان در زمان طی دوره کارورزی در کارخانه و همکاری لازم با اداره کل در محل آمورش است.
انتهای پیام/ی

امضا تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و قوای محرکه ارگ بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار