شصت و يكمين جلسه نقد و بررسي كتاب ادبيات داستاني ايران و جهان در شهر كتاب تبريز با بررسي كتاب عامه پسند چارلز بوکوفسکی پايان يافت.

نقد كتاب عامه پسند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شصت و يكمين جلسه نقد و بررسي كتب ادبيات داستاني ايران و جهان در شهر كتاب تبريز با بررسي كتاب عامه پسند چارلز بوکوفسکی با حضور ٣٠ نفر از علاقه مندان اين اثر پايان يافت.

نوشته‌های بوکوفسکی به شدت تحت تأثیر فضای لس آنجلس، شهری که در آن زندگی می‌کرد قرار دارد كه او اغلب به عنوان نویسندهٔ تأثیرگذارِ معاصر نام برده می‌شود.

عامه‌پسند آخرین رمان کامل شاعر و نویسنده آمریکایی چارلز بوکوفسکی است این کتاب در سال ۱۹۹۴ و اندکی پیش از مرگ نویسنده، در آمریکا منتشر شد كه در ايران به ترجمه پيمان خاكسار به چاپ رسيده است.
حسين چمني از مدیران شهر کتاب تبریز در حاشيه جلسه نقد و بررسي كتاب عامه پسند گفت: رمان عامه پسند اثر چارلز بوکفسکی به تعبیر اکثر منتقدین بهترین اثر منثور وی می باشد.
وي گفت: چارلز بوکوفسکی زندگي سختي داشت و بعد از بيماري پوستي كه گريبان گير وي شد و تا آخر عمر هم اين بيماري پوستي و زخم ها با وي همراه بود مصلماً به روابط وي با ديگران بخصوص با خانم ها تاثير گذاشته بود.
وي گفت: به نقد برخي اين اثر پوزخندي بر آثار كلاسيك پليسي مثل پوآورو مي باشد كه برخي اين اثر را كاملا پوچ و بيهوده مي دانند و برخي اين اثر را بهترين مي پندارند.
وي ادامه داد: اين اثر به نوعي واكاوي دهه ٩٠ آمريكا است كه مشكلات آن زمان آمريكا را مثل الكل، قتل هاي زنجيره اي و رابطه هاي زياد سكس را به تصوير مي كشد.

وي در خصوص ترجمه اين كتاب گفت: به نظر شخصي اگر بحث مميزي را كنار بگذاريم، پيمان خاكسار به خوبي توانسته زبان محاوره اي در اين ترجمه رعايت كند.
اين گزارش حاكيست؛ جلسه بعدی نقد و بررسی ادبیات داستانی ایران و جهان 27 مرداد 96 ساعت 14 الی 16 با محوریت بررسی رمان بادبادک باز اثر خالد حسینی به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/خ

هاینریش چارلز بوکوفسکی زاده ۱۶ اوت ۱۹۲۰ شاعر و داستان‌نویس آمریکایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.