بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های شدید اقتصادی، کره شمالی سریع‌ترین رشد اقتصادی را در 17 سال گذشته تجربه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بانک مرکزی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی کره شمالی در سال 2016، بیشترین سرعت را نسبت به 17 سال گذشته تجربه کرده است. این در حالی است که این کشور تحت تحریم‌های اقتصادی شدید قرار دارد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی کره جنوبی، تولید ناخالص داخلی پیونگ یانگ در سال گذشته میلادی نسبت به سال پیش از آن، 3.9 درصد افزایش یافته است. این افزایش نرخ رشد اقتصادی که علت آن در بخش معدن و انرژی این کشور بوده، بیشترین رشد خود را از سال 1999 را تجربه کرده است. در سال 1999، نرخ رشد اقتصادی کره شمالی 6.1 درصد برآورد شده بود.

همچنین، کره شمالی که چین را به عنوان بزرگترین شریک تجاری خود می‌داند، حجم صادرات خود را 4.6 درصد افزایش داده است. این رقم نیز بیشترین سطح حجم صادرات این کشور را از سال 2013 نشان می‌دهد. در این سال، حجم صادرات پیونگ یانگ رشدی 11.8 درصدی را تجربه کرده بود.

با این‌حال، کره شمالی اطلاعات اقتصادی خود را منتشر نمی‌کند؛ اما بانک مرکزی کره جنوبی از سال 1991، هر سال اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی پیونگ یانگ را اعلام می‌کند. این بانک، اطلاعات خود را از نهادهای دولتی از جمله وزارت اتحاد و سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به دست می‌آورد.

کره شمالی از سال 2006 و در رابطه با برنامه موشکی و اتمی خود تحت تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، چین تمامی واردات ذغال سنگ خود را از کره شمالی متوقف کرد. ذغال سنگ بزرگترین کالای صادراتی کره شمالی به حساب می‌آید.

یکی از مقامات بانک مرکزی کره جنوبی درباره اینکه ممنوعیت صادرات ذغال سنگ به چین چگونه می‌تواند بر اقتصاد پیونگ یانگ در سال 2017 تاثیر بگذارد، خودداری کرد. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی به دلیل وقوع شدیدترین خشکسالی از 2001، با بحران غذایی روبرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار