معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر تقاضای مصرف برق کشور درزنجان خبرداد: میانگین خاموشی برق در کشور 21 دقیقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حقی فام با اعلام این خبر افزود :این میانگین خاموشی در کشورهای اروپایی 7 دقیقه است.
وی با اعلام اینکه در دو هفته گذشته پیک بار مصرف برق به 55 هزار و 400 مگاوات در روز رسیده است گفت: اگر تا نیمه مرداد که پیک بار مصرف برق در کشور است مدیریت مصرف برق را دراولویت قراردهیم مطمئنا خاموشی نخواهیم داشت.
معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیرگفت:تقاضای مصرف برق در کشوربه شدت افزایش یافته است اما این آمادگی تامین روزانه برق به میزان 55 هزار مگاوات را داریم.
حقی فام درخصوص تلفات برق هم گفت: پارسال تلفات برق درکشور 11 درصد بود که با بهینه سازی بخشی ازشبکه توزیع وصرفه جویی درمصرف برق این میزان نسبت به سال قبل از آن 4 درصد کاهش دارد .

حقی فام افزود : با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تعهد داریم تا پایان سال تلفات برق در کشور را به کمتر از 10 درصد برسانیم گفت : با مقاوم سازی شبکه های توزیع برق در برابر حوادثی همچون گرد و غبار ، سیل و طوفان ، هوشمندسازی شبکه های توزیع برق و صرفه جویی عمومی در مصرف می توان تلفات برق در کشور را به میانگین جهانی رساند.

وی با اعلام آمادگی دولت برای خرید برق از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت : چیزی در حدود 45 درصد تولید برق کشور از بخش خصوصی است که قصد داریم با حمایت از سرمایه گذاران این میزان را به 80 درصد نیز برسانیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر با اعلام اینکه 400 هزار مشترک دیماندی باید تا پایان سال به کنتورهای هوشمند مجهز شوند گفت : استان زنجان یکی از استان های پایلوت بود که پارسال این کار را با موفقیت انجام داد.

حقی فام توسعه اتوماسیون ، توسعه مراکز دیسپاچینگ ، ارتباط با سیستم های هوشمند و بهره مندی از تکنولوژیIOT برای کنترل تجهیزات برقی خانه ها از راه دور را از دیگر اقدامات در دست اقدام برای هوشمندسازی شبکه های توزیع برق در کشور اعلام کرد .

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت باید 20 درصد مصرف انرژی الکتریکی ادارات از طریق پنل های خورشیدی تامین شود گفت : اجرای این طرح در برخی از استان ها از جمله استان زنجان آغاز شده که تحول خوبی درزمینه مدیریت مصرف برق است که قصد داریم مشترکین خانگی و تجاری را نیز به این سمت سوق دهیم.


انتهای پیام/ش


میانگین خاموشی برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.