قاتل منتظر نشسته تا آتنا از من جدا شود و وقتی آتنا جلوی در محل کارش رسید، از روی پله‌ها دخترم را صدا می‌زند تا به او ترشی‌ بدهد که آتنا آن را به من برساند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهره پدر و مادر آتنا کوچولو تکیده و صدایشان پر از بغض است، هر دو با شنیدن اسم آتنا کوچولو سرهایشان را میان دستان‌شان می‌گیرند . آنها به تشریح جزئیات تازه از زندگی و قتل هولناک دخترشان پرداختند.

 

از روز تولد آتنا کوچولو چیزی به خاطر دارید؟

۱۳ سال پیش با مادر آتنا ازدواج کردم و تا ۶ سال در حسرت بچه بودیم، البته برای درمان نزد هیچ دکتری نرفتیم، به خدا توکل کردیم تا اینکه آتنا به دنیا آمد.از تولد دخترم خیلی خوشحال شدیم، برایم جنسیت بچه مهم نبود، وقتی بچه‌ام دختر شد، برای انتخاب اسم به قرآن مراجعه و آتنا را انتخاب کردیم، سه سال بعد دختر دومم به دنیا آمد و اسم او را هم از قرآن برداشتیم و آسنا گذاشتیم.

 

واکنش «آتنا »به «آسنا» چگونه بود؟

خیلی خوشحال بود، انگار عروسک به آتنا داده بودند، همیشه هم مراقبش بود، دستش را می‌گرفت و نمی‌گذاشت بیرون از خانه برود و مرتب به مادرش می‌گفت بیرون برای آسنا خطر دارد.

 

برای خودش خطر نداشت؟

آتنا دختر باهوش و زرنگی بود، خیلی از خودش مراقبت می‌کرد، در و همسایه همه او را دوست داشتند، هنوز هم باور نمی‌کنم گرگی در بین ما بود و او را نمی‌شناختیم.

 

از چه سالی دستفروشی می‌کنی؟

چون هیچ شغلی نداشتم، از ۱۲ سال پیش فقط لباس کودک می‌فروختم که یعنی دستفروشی می‌کردم.

 

آتنا همیشه سر بساط دستفروشی شما می‌آمد؟

رابطه من و آتنا خیلی خوب بود، او هر روز پیش‌من می‌آمد، ساعت‌ها کنارم بود و بعد به خانه برمی‌گشت.

 

تصور نمی‌کنید محیط مردانه‌ای مانند دستفروشی برای دختربچه‌تان مناسب نبود؟

او فقط کنار من می‌ایستاد، با هیچ‌کس هم کاری نداشت، با هم غذا می‌خوردیم، بستنی می‌خریدیم و همه‌جا با هم بودیم، جز در مسیر بازگشت به خانه!

 

مادر: آتنا فقط پیش پدرش نمی‌رفت، او در خانه اسباب‌بازی و عروسک داشت، پارک و سرسره‌بازی را از همه‌چیز بیشتر دوست داشت، مرتب به گردش می‌رفتیم، نزد پدرش هم می‌رفت.

 

علاقه به تلویزیون داشت؟

خیلی، کارتون، فیلم و سریال را خیلی دوست داشت.

 

با هم به تماشای تلویزیون می‌نشستید؟

همیشه، حتی برنامه‌های خانواده تلویزیون را با هم نگاه می‌کردیم.

 

شما به‌عنوان مادر به او خطرات بیرون از خانه را گوشزد کرده بودید؟

بله، مرتب و بارها تکرار می‌کردم، هشدار زیادی هم داده بودیم، پدرش هم تذکر می‌داد. او هم دختر باهوشی بود و نزد غریبه‌ها نمی‌رفت.

 

تا حالا نگفته بود از کسی می‌ترسد؟

اصلاً، خیلی جسور و باهوش بود، خیلی وقت‌ها در تاریکی هم تنها بیرون می‌رفت اما هیچ نگرانی‌ای نداشتیم.

 

پدر: خیلی‌ها او را دوست داشتند و در محله آدم‌های خوب زیادی هستند، بیشتر با دخترها همبازی بود، حتی اجازه نمی‌داد عمو یا دایی‌اش او را در آغوش بگیرند یا با هم عکس یادگاری بیندازند، همه خطرات را می‌دانست.

 

شما روزنامه می‌خوانید؟

قبلاً می‌خواندم و به صفحات حوادث علاقه داشتم.

 

حوادث مشابه این اتفاق را ندیده بودید که مراقبت بیشتری داشته باشید؟

اصلاً، چنین حادثه‌ای را ندیده و نخوانده بودم.

 

خانه‌تان تا محل دستفروشی چقدر فاصله دارد؟

۲۰۰ متری می‌شود و اصلاً تصور نمی‌کردم در چنین فاصله‌ای دخترم ربوده شود و به قتل برسد!

 

از کی قاتل را می‌شناسی؟

او را در حد سلام و احوالپرسی می‌شناسم، خیلی‌ها دوست نداشتند با اسماعیل رنگرز دوستی کنند.

 

چرا؟

نزول‌خور بود، بعدها فهمیدیم که از میوه‌فروشی زیر دفتر کارش که الان اسباب‌بازی‌فروشی شده است، دزدی می‌کرده و بعد برای همان میوه‌فروشی دردسر ایجاد کرده بود.

 

اما می‌گوید دخترت در محل کارش آب می‌خورد! پس باید رابطه خوبی با هم می‌داشتید؟

دروغ می‌گوید! دخترم در بیرون از خانه اصلاً علاقه‌ای به نوشیدن آب نداشت، هر وقت تشنه می‌شد، دوغ می‌خورد، اگر هم خیلی آب دلش می‌خواست، از مغازه‌ای که نزدیک من بود، آب می‌خورد، دستشویی هم فقط به خانه‌مان می‌رفت، قاتل دروغ می‌گوید.اسماعیل خیلی دروغگو است، گفته بود که به خاطر طلاهای آتنا او را کشته، در حالی که حساب بانکی‌اش ۸۰۰ میلیون تومان پس‌انداز دارد، بخشی از اینها شایعه است، مثل بقیه شایعه‌ها!

 

چه شایعه‌هایی؟

روزهای نخست می‌گفتند بهنام - بنده - در کار زیرخاکی است و با گروهی کردستانی مشکل دارد و آنها بچه را دزدیده‌اند، یا بدهی دارم و آتنا به خاطر این اختلاف مالی ربوده شده است در حالی که روحم از این ماجراها خبر ندارد.

 

از روز آخر بگویید؟

مادر: دخترم ساعت ۱۱ صبح از خواب بیدار شد، برادرزاده‌ام نان برای خانه خریده بود که آتنا سوار بر دوچرخه او نزد پدرش رفت.

 

پدر: ۵/۱۲ ظهر تا ۵/۶ عصر آتنا نزد من بود، ناهار با هم کباب خوردیم، بعد با گوشی‌ام بازی می‌کرد، حتی برایش اسباب‌بازی خریدم.

 

انگار قاتل هم همان روز به دیدنت آمده است؟

بله، خیلی عجیب بود، آتنا در حال بازی با گوشی‌ام بود که اسماعیل رنگرز در حالی که ۳ ظرف ترشی در دستش بود، نزدم آمد، یکی را به من داد و گفت که ترشی ییلاق است، بخور اگر خوب بود یک دبه برایت بیاورم و شنیدم که می‌خواست دو ظرف ترشی دیگر را به دو میوه‌فروشی بدهد اما دیدم که این کار را هم نکرده است. او فقط می‌خواست جلوی چشمان دخترم با من رفتار صمیمی داشته باشد تا او را براحتی فریب دهد.

 

چطوری؟

قاتل منتظر نشسته تا آتنا از من جدا شود و وقتی آتنا جلوی در محل کارش رسید، از روی پله‌ها دخترم را صدا می‌زند تا به او ترشی‌ بدهد که آتنا آن را به من برساند؛ دخترم که تصور می‌کرد آن مرد دوستم است، داخل راهرو شده و مرد پست‌فطرت آتنا را با دو دستش گرفته، دهانش را محکم چسبیده و با خود به محل کارش برده است و در را هم بسته است تا کسی متوجه نشود.

 

اصلاً در گذشته نگران رفت و آمدهای دخترتان نبودید؟

مادر: در پارس‌آباد چنین اتفاقی نیفتاده است که نگران شویم، اینجا شهری امن است و نمی‌دانستیم یک قاتل حرفه‌ای و بی رحم در اینجا زندگی می‌کند.

 

یعنی او را اصلاً ندیدید؟

پدر: چرا فقط یکبار، صبح روز بعد که پلیس به راسته دستفروش‌ها آمده بود او نزدم آمد با من دست داد و بدون اینکه حرفی بزند رفت، خیلی‌هم آرام و خونسرد بود.

 

اصلاً به اسماعیل رنگرز شک نداشتید؟

اصلاً! اما وقتی از آشنایی شنیدم که او در دو پرونده قتل تحت تعقیب بود دنیا روی سرم خراب شد و همان زمان پلیس اسماعیل را بازداشت‌کرده بود.

 

وقتی شنیدید جسد پیدا شده است باور می‌کردید دخترتان به قتل رسیده باشد؟

نمی‌خواستم باورکنم، به من زنگ زدند و گفتند همه مردم به سمت خانه اسماعیل می‌روند و انگار جسد در آنجا است. من هم خودم را به خانه قاتل رساندم و دیدم واقعیت دارد، این مرد خیلی زیرک بود حتی طلاهای دخترم را ماهرانه در کشوی داخل محل کارش پنهان کرده بود طوری که پلیس بار نخست در جست‌وجوها آنها را ندیده بود تا اینکه اعتراف کرد، جسد دخترم را هم داخل کیفی گذاشته و کیف را داخل کیسه‌ای پلاستیکی قرارداده و آن را پر از سرکه کرده‌بود تا بویش بلند نشود.

سپس جسد را داخل بشکه‌ای قرارداده و رویش را شن ریخته بود، پارکینگ خانه‌اش هم طوری ساخته شده که گمراه‌کننده است.

 

شخصیت قاتل چگونه بود؟

از خانواده‌اش شنیده‌ام که اسماعیل همیشه از مردم آزاری لذت می‌برد.

 

با خانواده‌اش روبه رو شده‌اید؟

پدر: نه اصلاً، اما نقل و قول‌هایی شنیده‌ام، مادرش گفته پسری به‌اسم اسماعیل ندارد، برادرش هم که خودش به پلیس زنگ زده و گفته جسد را پیدا کرده است. آنها پارس‌آباد را ترک کرده‌اند یا از ترس مردم پنهانی زندگی می‌کنند، فامیل‌هایشان در قره‌قاج زندگی می‌کنند احتمالاً به آنجا رفته‌اند.

 

به نظرت آنها از چنین قتلی اطلاعی داشته‌اند؟

امکان ندارد پسرشان را نشناسند و اما در مورد این قتل نمی‌دانم چه‌نظری بدهم.

 

نظریه پزشکی قانونی در مورد چگونگی قتل آتنا را می‌دانی؟

پدر: باور می‌کنید به ما هیچ حرفی نمی‌زنند، هیچ اطلاعی نداریم فقط قول داده‌اند تا یک ماه دیگر قاتل در ملأ عام اعدام شود اما نه، به نظرم فقط اعدام کافی نیست.

 

پس چه باید کرد؟

مادر: نمی‌دانم، سنگسار یا هر مرگی که او عذاب بکشد چون دختر نازنینم را عذاب داده است.

 

آتنا را در خواب دیده‌ای؟

مادر: نه ندیده‌ام، خیلی دلم برایش تنگ شده است، می‌خواستم به همه‌آرزوهایش برسد، او سوسیس بندری و پیتزا را خیلی دوست داشت و به پیتزا، بودجه می‌گفت، حالا آسنا مانده است، دیگر اجازه نمی‌دهم دخترکوچک‌ترم حتی اگر مانند آتنا خیلی زرنگ بود تنها به جایی برود.

 

اگر خانواده قاتل را ببینی چه واکنشی داری؟

امیدوارم آنها را نبینم، آنها باید از پارس‌آباد بروند وگرنه نمی‌دانم بتوانم خودم یا فامیلمان را آرام کنم تا اتفاقی نیفتد.

 

حرف آخر؟

از کل مردم ایران، مسئولان، رئیس‌جمهوری، وزیر رفاه، وزیر بهداشت، هنرمندان و ورزشکارها، روزنامه ایران و همه رسانه‌ها تشکر دارم که آتنا را دختر خودشان دانستند و با من و مادر آتنا همدردی کردند و پرونده قتل دخترم را پیگیری می‌کنند.

برش

قتل زن جوان قبل از کشتن «آتنا»

فرمانده انتظامی استان اردبیل دیروز جزئیات تازه‌ای از اعتراف‌های عامل قتل «آتنا» ی ۷ ساله را تشریح کرد. سردار حسین عبدی، گفت:روز۲۸ خرداد و به‌دنبال اعلام گم شدن دخترک ساکن خیابان پزشکان شهرستان پارس آباد به پلیس، پرونده‌ای در این باره در اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تشکیل و تیمی مجرب مسئولیت رسیدگی به پرونده و کشف ماجرا را بر عهده گرفت.

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد دختر بچه روز حادثه هنگام بازی در حوالی محل کار پدرش مفقود شده است.

بنابراین پس از بازبینی فیلم‌های ضبط شده از محل مفقودی و بررسی‌های تخصصی و تحقیقات جامع میدانی، فردی که در شغل رنگرزی فعالیت داشت و همسایه شغلی پدر آتنا بود به‌عنوان مظنون دستگیر و برای بازجویی به پلیس آگاهی انتقال داده شد. در جریان تحقیقات برادر و همسر مظنون با حضور در پلیس آگاهی اطلاعاتی را در خصوص فعالیت‌های مجرمانه این مرد رنگرز ارائه دادند که مشخص شد مظنون به گفته خودش مقادیری مواد مخدر دریک بشکه پلاستیکی در پارکینگ منزل مسکونی‌اش جاسازی کرده است.

بنابراین با اعزام مأموران به محل و انجام بازرسی‌های لازم، کارآگاهان پلیس آگاهی با جسد «آتنا» در بشکه پلاستیکی روبه‌رو شدند. متهم در بازجویی‌های پلیسی به قتل دختربچه معصوم پارس آبادی و همچنین قتل زن دیگری در سال ۹۱ اعتراف کرده وتحقیقات تخصصی از او همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرانک
۱۶:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۶
تو انبار منزل یه موش دیدیم و برادرم یه تله چسبی خرید و تونست موش رو به دام بندازه واقعا وقتی این منظره رو دیدیم که موش داره خودش رو به آب و آاش میزنه که نجات پیدا کنه هر دو منقلب شدیم برادرم زود از منزل خارج شد و به پارک محل رفت تونست با دردسر موش رو از تله چسبی رها کنه و موش آزاد و رها به زندگیش در طبیعت برگشت من در تعجبم که چطور بعضی از انسانها این قدر میتونن بی رحم باشند که یک انسان بیگناه رو بکشند چرا ما این قدر دل رحم و مهربانیم و یه عده این قدر سنگدل ، باید با چاقو تکه تکه اش کنند بعد بندازنش تو گالن اسید تا کاملا ذوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ تير ۱۳۹۶
باید این مردعوضی رو زنده تو یه بشکه آب اسیدش کنن همون طورک آتنای عزیزو زجرش داده اشغال عوضی چطور دلش اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۶
خانوادش چ گناهی دارن ؟
خود خانوادش لوش دادن ، وگرنه میتونستن تا آخر پنهان کنن.
در ضمن اعدامش کردن بعدش دیگه هشتگ نه به اعدام راه نندازید لطفا ،
مثل سال67 که قاتلین هزارن آتنا اعدام شدن ولی سی سال بعد ، مجریان عدالت بجای تقدیر ، مورد بی انصافی قرار گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۱:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۶
ملت! اینه نتیجه عدم اموزش به بچه ها!
Germany
سعید
۱۱:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۶
باید در این دنیا عذابی مانند عذاب آخرت بکشه
باید زنده زنده بنزین بریزی روش یا بندازیش جلو سگ
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۱:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۶
اینکه او ار به شدیدترین نوع مجازات اعدامش کنن حرفی نیست اما فرزندانش چه گناه. فقط او مستحق اعدام است نه فرزندانش.
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خدا بهشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۶
اعدام باید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
بايد اسيد روي قاتل بپاشن و بعد تيكه تيكه اش كن به حالتي كه زجر بكشه ،اون دخنر معصوم بيگناه زجر كشيده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خدا به پدر و مادر اتنا صبر بده مارو در غم اتنا شریک بدونین توروخدا جوری محاکمه بشه که درس عبرتی واسه همچین آدما یه شیطان صفتی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۶
سنگسارش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مقصر اصلی مادر آتنا هست که کارنگهداشت بچه رو به پدرش واگذار کرده پدری که همه حواسش صرف امرار معاش میشه نمی تونه بچه داری کنه مادر کوتاهی کرده باید مراقبت میکرد اما نکرد واون جنایتکار این بلا رو سر آتنا آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
تو رو قرآن و خدا دولت عزیزززززززززززززززززززززززززز بیاین سنگسارش کنید تا ترسی بیفته تو وجود هر قاتل و کسی که قصدش اینطوری زندگی کردنه.......................فقط سنگسار خودم ماشین کامیون سنگ رو میخرم میارم ..............هر کی موافقه برای ثابت کردنش + مثبت بزنه لطفا........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مرگ بر این قاتل جنایتکار
-
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
تورا خدا به بدترين مرگ اعدامش كنيد .
Iran (Islamic Republic of)
مجید قزوینی
۰۶:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۶
با سلام و عرض تسلییت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مراقب فرزندان خود باشید ؛ در خانه تنها یا حتی با بچه‌ها تنها نگذارید.
شیطان در کمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
با زجر بکشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خدا صبربده به مادر و پدر آتنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
اعدام راضی کننده نیست باید ذجرکشش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مردم وهم وطنان عزیزاین یه هشداربوداتناهارو دریابیم حالا قاتل بندازن توقیرداغ به جزیه تسکین چیزی نمیش همش ازفقروبیکاری موادمخدر.... وقتی این نزول میده اونیکه میگیره به خاطر گرفتاری سراغ نزول خورحرامی میرچراپدراتنابایددست فروشی کنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
حالم خیلی بده اون لحظه های من آتناکوچلوداشت دردمیکشیدحالم خیلی بده اون لحظه ای که مادر بیچاره اش پدرزحمت کشش بی خبر ازهمه جاجیگرگوشش دست این شیطان صفت داشت سلاخی میشود حالم خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۱:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
به نظرم تیکه تیکه بدنشو ببرن تویه روغن سرخ کنند نمک و فلفل و پیاز هم بهش بزنند غذا درست کنند به خوردش بدن تا تمون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۶
به نظرمن بایدازاین فردبیماریک مستندساخت که درافکارش چی میگزشته که دست به این جنایت زده چی توسرش میگزشته که یه دختربچه 7ساله که مسله بچه خودش میمونه این کارشیطانی روانجام میده بایدتوضیح بدبعدعدامش کنن شایدگفتهاش بدردمردم بخوردکه بدونن بااین جانیاچگونه رفتارکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
حق با مادر اتنا هستش اعدام کافی نیست..واقعا هم کافی نیست.بایدبا دستهای بسته بندازنش تو حوض پر از اسید خالص ۱۰۰درصد تا پودر بشه...خدا صبر بده ب خانواده اتنا
Iran (Islamic Republic of)
دوستت داریم آتنا
۲۳:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اگه من بودم با موشک دوربرد سپاه میزدمش.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۲۳:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
گودرز به شقایق چه ربطی داره چرا به ماهواره وصلش میکنی یه دیونه روانی این کارو کرده مگه تو کانالای ماهواره آموزش قتل میدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اتنا جان اینقدر دلم برایت گرفته و اشک از چشمانم سرازیر میشود انگاری که تو تنها خواهر من بودی این مصیبت بزرگ رو به خانواده عزیزت تسلیت میگم
و از مسولین میخوام این ابلیس شیطان صفت رو هرچه زودتر اعدام کنن اونهم با تکه تکه کردن اعضا بدنش نفرین خدا برتو باد ای شیطان ملعون
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۳:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
به خدا قسم که من برای آتنا این دختر طفل معصوم خیلی گریه کردم
خدا به خانوادش صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۳:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
به خدا قسم که من برای آتنا این دختر طفل معصوم خیلی گریه کردم
خدا به خانوادش صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خداوند لعنت کند باعث و بانی این تلگرام رو ؛ بر پدر و مادرش بیش لعنت
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
گرگ همیشه گرگ میزاید و گوسفندهمیشه گوسفند،تنهاانسان است که گاهی گرگ میزاید و گاهی گوسفند.آتنا اولین نفر نیست،ومتاسفانه آخرین هم نخواهدبود.بایدعللش ریشه یابی بشه تاجلوگیری بشه از بروز چنین فاجعه هایی.قطعااعدام مجازات کافی برای این جانی نیست،اماعذابی سخت ترازسوی عادلِ متعال درانتظارشه وامان از عذاب سخت پروردگار
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
گرگ همیشه گرگ میزاید و گوسفندهمیشه گوسفند،تنهاانسان است که گاهی گرگ میزاید و گاهی گوسفند.آتنا اولین نفر نیست،ومتاسفانه آخرین هم نخواهدبود.بایدعللش ریشه یابی بشه تاجلوگیری بشه از بروز چنین فاجعه هایی.قطعااعدام مجازات کافی برای این جانی نیست،اماعذابی سخت ترازسوی عادلِ متعال درانتظارشه وامان از عذاب سخت پروردگار
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۲:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۲:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد ترابی
۲۱:۵۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدایا تو را قسم میدم به فاطمه زهرا سلام الله علیه و اله و همه مقدسات ما را یک لحظه به حال خود مان رها نکن شر شیطان را از سر ما دور بدار اینا برادر خوانده داعش هستن باید به اشد مجازات محکوم بشه و به دست مردم محل آتنا خدا بیاموز تسلیت به خانواده محترم آتنا منو در مصیبت خود شریک بدانید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد ترابی
۲۱:۵۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدایا تو را قسم میدم به فاطمه زهرا سلام الله علیه و اله و همه مقدسات ما را یک لحظه به حال خود مان رها نکن شر شیطان را از سر ما دور بدار اینا برادر خوانده داعش هستن باید به اشد مجازات محکوم بشه و به دست مردم محل آتنا خدا بیاموز تسلیت به خانواده محترم آتنا منو در مصیبت خود شریک بدانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
قاتل رو باید تحویل پر ومادر آتنا بدن و اونا خودشون این سگ روبکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید تعداد دوربین های امنیتی افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
مردم عزیز ایران من از روز اول دنبال روز به روز این اتفاق بودم همه اینا درسته من خودم دوست دارم اون عین نجاست را با فندک بسوزونند که ساعتها طول بکشد تا بمیرد ولی این کارو نکرده آمریکاییها مارو ضدبشری و انجام ندادن حقوق بشر میدانند وگرنه بنده خودم می‌خوام این کثیفو تو آتیش بندازن
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
به شکلی باید بکشنش که هیچکس دیگه جرات نکنه حتی فکر خلاف به سرش بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
با بنزین اتش اش بزنید تا بیشتر عذاب بکشد ودرقیر داغ بیندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خداتواین دوره زمان به همه مون رحم کند.جوان هامون توکانالها وماهواره !!میخواهیدبهترازاینبشود.به خدااگرجلوی این شبکه ها گرفته نشودجامعه بدترازاین هم میشود.وقتی دولتی ها تو خون گل الوداتناماهی میگیرن!!اونهامیگن 2030یادبچه هاتون میده رفتار جنسی چطوره.یکی بایدیادبزرگترا بدهدچشم ازبچه هابردارن.اگراتنا روابت جنسی بلد بود بمیرم چه کاری ازش بر میامد.خدایابه همه ی ما ودولت مردان عقل وایمان عطا بفرما.برای تعجیل در فرج امام زمان(عج)3تا صلوات.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۶ ۲۸ تير ۱۳۹۶
لطف کنید ربط ماهواره و تلگرام با این موضوع رو مشخص کنید
ممنون میشیمااااااا
Iran (Islamic Republic of)
دلشکسته
۱۹:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید این چنین پرونده ها درس بشه برای مسئول های مملکت که فکر ریشه باشند تا این گونه اتفاق های دل خراش تکرار نشود در کل باید برای خانواده اتنا صبر و شکیبای ارزو کرد .
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۲۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
یه خانمی توشهر ما اهر حدود سال ۹۱ گم شد و ازش خبری نشد شاید اینم کار این قاتل باشه آخه شهر ما تقریبا نزدیک پارس آباد ودر وسط راه پارس آباد و تبریز هستش درثانی خیلی از پارس آبادی ها به شهر ما رفت وآمد می کنند امیدوارم مسئولان پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
این کثافت را باید به بدترین شکل ممکن بکشند اعدام برایش کمترین مجازات ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
قاتل باید به بدترین شکل مجازات بشه.اخوانوادش باید درامان باشند چون گناهی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید وی را به گوشت چرخ کرده تبدیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید وی را به گوشت چرخ کرده تبدیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید وی را به گوشت چرخ کرده تبدیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واقعا درد ناکه من با اینکه مرد هستم و کیلومترها با این خانواده فاصله دارم ولی اشکام وقتی خبر به قتل رسیدن این طفل معصوم شنیدم سراریز شده ایکاش میوتونستم به خانه این خانواده برم و یکم اونجا گریه کنم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی مولایی
۱۸:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
سلام تلگرام و ماهواره مخصوصا گروههای تلگرام و کانالهای مستهجن بسیار زیادی هست که با شدت دارن اشاعه فحشا میکنن میپرسم شما که دارین پز روشنفکری میدین
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۸:۰۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدا به پدر و مادرش صبر بده،خیلی اتفاق وحشتناکیه،خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه،قلبم آتیش گرفته،خدا به همه مون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدا به پدر و مادرش صبر بده،خیلی اتفاق وحشتناکیه،خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه،قلبم آتیش گرفته،خدا به همه مون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدا به پدر و مادرش صبر بده،خیلی اتفاق وحشتناکیه،خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه،قلبم آتیش گرفته،خدا به همه مون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واقعا که متاسفم داریم برمیگردیم به هزاران سال پیش که گناه پدر و به پای پسر مینویسن
گناه هر کس پای خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
لطفا انقد برای این شیطان صفات حیوون به کار نبرید به حیوون بیچاره چه اونم مخلوق خداس اون حتی در جایگاهی نیست که بخوایم بهش بگیم حیوون
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۱۷:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
تسلیت میگم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید دست و پاشو ببندن
دوتا گلوله بزنن تو پاش تو استخوناش
بعد با چاقو تموم بدنشو قاش قاش کنه بعد نمک بپاشن روش
بعدش اسید بریزن دوباره رو زخماش
دادش که بالا رفت خوب زجر کشید
بعد انگشتای پاشو تیکه تیکه بکنن
بعدش پاشو قطع کنن بعدش زانوشو بعدش از کمرش زنده باشه همه این دردارو بچشه
بعد چشماش رو درارن
بعد بینیش رو ببرن
بعدش لباشو زبون نجسشو
بعدشم ی چاقو بزنن تو چشماش
بعدشم بندازنش تو آتیش بسوزه
به خدا همین کارو باید بکنن
من که اگه چنین کاری کنن
جیگرم حال میاد
این نظر رو به گوش مسولان برسونین
تا شاید دلگرمی برای خانواده آتنا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خدابیامرزتش
-
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدا صبر به خانواده اش بده واقعا خیلی سخت تسلیت تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدا کنه درحق قاتل کوتاهی نکنن بدست فراموشی وعفوو...نسپارند تو کل کشور خفت بار بگردونن بعد با پخش مستقیم همه کانالهای تلویزیون با اطلاع رسانی قبلی اعدامش کنن تادرس عبرت برای همه خائن هابشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اگر وزارت ارتباطات دستور قضایی فیلتر را اجرا نمی کند دستگیرش کنید از کار برکنارش کنید داره امنیت کشور می فروشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید به این سوال جواب داد آتنا قربانی چی شده است؟
آتنا قربانی ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی شده است وقتی کانال های غیر اخلاقی و ضد امنیت ملی و ضد عفت عمومی به طور رایگان در اختیار همه باشد معلوم است بیمار دلانی مثل قاتل چه بلایی سر دختران مردم می آورند. اولی هم نخواهد بود .من نمی دانم وزیر ارتباطات چطور خواب به چشم هایش می آید وقتی این طوری فضای مجازی از روی عمد به حال خود رها کرده است آخه قیامتی هم است آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مرگ بر قاتلش
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی اهوازی
۱۶:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
والا اعدام اوج بی شرمیه باید به 4 میخ بکشنش بعد تو ملا عام از کوچکترین عضو بدنش شروع به تیکه تیکه کردن بکنن از انگشت دست و پاش شروع به بریدن کنن ریز ریزش کنن زنده زنده بدون هیچ سر کننده ای باید این کار رو کرد تا دیگه بقیه شیطان های شهوت پرس عبرت بگیرن بفهمن تاوان چنین کاری اونم با یه بچه چیه آخه نامرد چطور دلت اومد !!!
Iran (Islamic Republic of)
نجم الدین
۱۶:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
با احترام به (نظر) دیگران من هم میگم بجه هاشو آتیش بزنید بعد خودشو یه جوری بکشید که سریع نباشه منظورم اینه که هر چقد اینجور آدما فجیع بمیرن دل چسب تره.آدم خوب از جون دادن این حیوان انسان نما لذت میبرم.ولی بازم میگم چوبه دار برا این کثافت یعنی آزادی.پس مسولین به فکر زجر کش کردنش باش.
Iran (Islamic Republic of)
جوان سیستم
۱۸:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
چی میگی بچه هاشو آتیش بزنید.... تو که از اون بدتری و دقیقا مثل داعش فکر میکنی داداش تو حتی برا خودتم خطر داری چه برسه به جامعه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
هر انسانی یه بار میشه کشت .
معمولا هم با طناب دار هست
همه اش یه دقیقه نمیشه.
عذاب بعد مرگ وحشتناکه
وگرنه مرگ راحت ترین منزل هست.
Iran (Islamic Republic of)
اوستا
۱۶:۳۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
نه بکشنش نه اعدامش کنند .....آزادش کنن ما خودمون ازخجالتش در میایم....
United States of America
امیر
۱۶:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
جالبه که هیچ کس سهمی از قصور را برای پدر و مادر آتنا قائل نیست
United States of America
امیر
۱۶:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
جالبه که هیچ کس سهمی از قصور را برای پدر و مادر آتنا قائل نیست
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۶:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
دوستان عزیز و هم وطنان مومن و شیعه من توجه بفرمایند که در زمان احساسی شدن و اظهار نظر مراقب گفتار خود باشند . این روش هایی که برخی از دوستان برای مجازات قاتل بیان کردند اگر اجرایی شود پس فرق بین حکومت اسلامی ما با خلافت داعشی ها !!!!!!! در چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
پارس آباد از توابع استان اردبیل از مناطق خوب و امنی است که مردمان دوست داشتنی ، مومن و متعهدی دارد ای کاش می شد فهمید منشاء این افکار پلید کجاست اگر شیطان است باید گفت که شیطان در مقابل ماهواره و شبکه های مجازی تسلیم است متاسفانه در شبکه های مجازی بیشترین پست هایی که گذاشته می شود عمدتاً غیر اخلاقی است که در دید و شنود پیر و جوان و زن و مرد و عمدتاً جوانان و نوجوانان قرار می گیرد . خدایا آخر و عاقبت آدمارو ختم به خیر بگردان ... آمین . تسیلت به پدر و مادر و خواهر کوچولو آتنای عزیز تصور این اتفاق خیلی سخته .
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۵:۵۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدایا از انسانیتم شرمندم...........
Iran (Islamic Republic of)
روستایی
۱۵:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باسلام
یه داستان وقعی
ما چند سال پیش که در روستا زندگی میکردیم یه بز بازیگوش یا هرچی که شما بگید داشتیم هر روز غروب جلوتر از گله خودشو به حیاط میرساند تا هرچی هله وهوله ( پوست میوه ونان خشکه وگندمی )در حیاط بود قبل از دیگران می خوردش
ازقضای روزگار آن روز مادرم تنور را داغ کرده بود و2 دیگ آب جوش جوش در تنور روی زغال آتیشه قرار داشت.
ناگهان بز زبل وزرنگ ییهوی رفت روی درب تنور وافتاد داخل تنور
باور کنید 20دقیقه ای طول کشید تا بیرونش آوردیم .
ولی چشمتان روز بد نبیند اصلا قابل توصیف نیست که بگم چطور شده بود .
وحالا این قاتل را همان کارش کنید .
تنوری داغ وآماده کنند و از از او بخوان که ازروی تنور ه رد بشه .
پریدن همانا وسوختن همانجا
بهترین قصاص همینه وسلام
ببخشید طولانی شد
مدیر محترم سایت سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
عالي بود
بهترين قصاص در تاريخ ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بی شرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
تمنا دارم از مسوولین قاتل اتنا رو در ملا عام سنگسار کنید تا جونشو ذره ذره بگیرن با عذاب بمیره زجرکش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
گریم گرفت تو رو خدا مسوولان همانطور که مادر اتنا گفته در ملا عام سنگسار بشه عذاب بکشه جونشو ذره ذره بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
گریم گرفت تو رو خدا مسوولان همانطور که مادر اتنا گفته در ملا عام سنگسار بشه عذاب بکشه جونشو ذره ذره بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
لعنت به قاتل آتنا و قاتلینی که بی گناهان رو میکشند و لعنت خدا بر قاتلین سید الشهدا علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
زود بکشیدش این کثافتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بچه هاش گناهى ندارن
ولى اون مرد شیطان صفت رو باید تو اتش بسوزونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اینو باید ببرن تحویل داعش بدن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
امیدوارم این پرونده همانند پرونده های مشابه خیلی زود بررسی شود و حکم نهایی صادر و انجام شود
امیــــــــــــــــــــــــــــــــدوارم
United States of America
سید جاسم موسوی
۱۴:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
با سلام.ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم آتنای معصوم.پارسال سکته گوش گرفتم و کر شدم.اون اتفاق زیاد اندازه این خبر ناراحتم نکرد.حسبنا الله و نعم الوکیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
حیف کشته بشه راحت بشه باید تاوان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
فقط باید قطعه قطعه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بچه هاش گناهی دارن اونا هم معصومن مثل آتنا اونا که گناهی ندارن عزیزم .... هرکس تقاص کار خودش رو پس میده به دیگران ربطی نداره اون ملعون رو باید سنگسار کرد
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۱۴:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
سنگساروزجردادن این موجودشیطانی که حیفه حتی حیوان هم حساب کنیم کمترین انتظارمردم ازمسوولان محترم دستگاه قضائی واسه مجازات این جنایتکاربی همه چیزمی باشد.که واقعا"چقدرکثیف وبی رحم بوده دل همه ملت ایران راسوزاند.
Iran (Islamic Republic of)
یا حسیننننننن
۱۴:۰۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
هرمله و شمر رو سفید شدند ......بچهایش را همین طرز بکشید تا درسی شود برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باید ذبح کننش
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واقعا یعنی قاتل هایی داریم که برای خودشان در این شهر زندگی میکنن چرا کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اگه برادرش میدونسته که او خلاف کرده چرا به مردم اطلاع نداده که او خلافکاره. چرابه پلیس اطلاع نداده اگه باید به مردم گفته شه که همچین خلافکارهایی وجود داره؟ یه جنایتکار کنارتون باشه و ندونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بدنش را تكه تكه كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واقعا که.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
پناه بر خدا تجاوز به یک دختر 7ساله وکشتن اوخدایا به اندازه یک چشم بر هم زدنی مارا به خودمان وانگذار دوتا خانواده را نابود کرد وخود را جهنمی.
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
فقط کسی میتونه همچین جنایتی بکنه که تک تک سلولهای بدنش به مال حرام اغشته باشه،چیزی که خیلیاتوی جامعه ماروش چشماشون روبستن.پدراتناگفته قاتل نزول خور بوده..هیچ چیزی به اندازه مال حرام درجنایتکارشدن ادمها تاثیرنداره.
Australia
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
این رذل شیطان صفت پست پلید را هرچه سریعتر بدون تلف کردن وقت با فجیع ترین شکل ممکن در ملا عام و تحت پوشش زنده شبکه ملی طی مشخص کردن وقت قبلی در مکانی عمومی که حداقل 20درصد از کشور حضور بهم رسانند و مابقی به شکل زنده برنامه برتامه را دنبال کنند به هلاکت برسانند و هرکسی چیزی نجس با خود بر لاشه مردار کثیفش پرت کند حیف هوا که این کثیف بخواه تنفس بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
این چه حرفی هست که می زنی به بچه هاش چه ربطی داره هرکی تقاص گناه خودش باید پس بده نه دیگری خدا به خانواده اتنا صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
فقط خودش باید جزا ببینه نه خانواده نه زن نه بچه.اونها بدون هیچ گناهی سرزنش داشتن نسبت با چنین آدمی را میخورند.
سزاوار نیست که اونها شکنجه یا مورد توهین قرار بگیرند
فقط این قاتل با بدترین شکنجه باید کشته شه نه فقط یک اعدام راحت
غیر از آتنا کوچولو قتل های دیگرم که داشته
بنظرتون اعدام کافیه
نه اصلااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
لعنت خدا بر قاتل وقاتلین
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خواهشا سخت مجازات ونابودش کنید .....سادیسم داشته وقتی از آزار یکی لذت میبرده پس خطری بوده ونباید به سادگی گذشت کرد اعدام کافی نیست همان طبق رفتاری که با آتناکرده باهاش انجام بدین توقع زیادی نیست .مقابله به مثل .تمام.
۱۲