ریاست مرکز تأمین و توسعه شهید فیاض بخش گفت:51 مددجو جهت دریافت تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛محمد خزاعی ریاست مرکز تأمین و توسعه شهید فیاض بخش بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در راستای پایداری اشتغال برای مددجویان این نهاد در طی سال گذشته برای 49 نفر اعتباری بالغ ‌بر 886 میلیون و 500 هزار ریال در مورد( بیمه سهم خویش فرمایی، بیمه سهم کارفرمایی و جبران کارایی) پرداخت شده است.
وی افزود:با توجه به مراکز مورد نیاز برای ارائه خدمات به جامعه و فراخوان‌های شکل گرفته هفت مرکز شامل مؤسسه خیریه در زمینه کارآفرینی،سه مرکز مشاوره عمومی،تخصصی و تربیتی، یک مهد کودک، یک مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و یک مرکز نگهداری شبه خانواده برای کودکان 3 تا 6 سال در بیرجند راه‌اندازی شد.

محمد خزاعی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در ایجاد اشتغال پایدار در مدیریت بهزیستی بیرجند را تشکیل جلسات کمیته اشتغال با حضور کارشناسان و مسئولان حوزه های تخصصی به منظور بررسی همه جانبه طرح های ارائه شده عنوان کرد و گفت:در این رابطه در سال 95 قریب به 30 کمیته اشتغال برگزار و 82 پرونده در این جلسات مطرح شده است.
ریاست مرکز تأمین و توسعه شهید فیاض بخش افزود:در سال 95 ثبت اشتغال یافتگان در سامانه رصد 61 نفر بوده است.
وی گفت:82 پرونده در کمیته اشتغال مطرح شد که 51 مددجو از تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 94 و تبصره 26 سال 95 به بانک های عامل به ارزش ریالی چهار میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال بهره مند شدند .
محمد خزاعی به مسکن معلولان و مددجویان اشاره کرد و افزود:دو پروژه بزرگ مسکن ویژه معلولان و مددجویان این نهاد در سطح شهرستان وجود دارد که شامل پروژه 248 واحدی مسکن مهر معلولان و پروژه 252 واحدی مسکن سکنا گستر می‌شود.
ریاست مرکز تأمین و توسعه شهید فیاض بخش با بیان اینکه میزان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مؤسسات خیریه در سال گذشته 27 میلیارد و 553 میلیون و 579 هزار و 623 ریال و در بخش دولتی یک‌ میلیارد و 752 میلیون و 603 هزار و 650 ریال بوده است،اظهار کرد:در مجموع میزان مشارکت‌های مردمی در سال گذشته 29 میلیارد و 306 میلیون و 182 هزار و 973 ریال بوده است.
انتهای پیام/غ

 ثبت 61 نفر اشتغال یافته در سامانه رصد در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.