مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: با برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد و جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری در نیمه اول سال جاری، استان یزد جایگاه برتر را در بین سایر استان‌ها کسب کرد.

کسب رتبه اول یزد در برگزاری رویداد‌های گردشگریسیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازیزدبابیان اینکه بر اساس شاخص‌های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در حوزه‌های مختلف گردشگری، استان‌ها ارزیابی و رتبه بندی شدند گفت: استان یزد درحوزه‌های رویداد‌های گردشگری با برگزاری ۳۰۰ رویداد و جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری، احداث و تاسیس اقامتگاه‌های بومگردی، آموزش فعالان گردشگری و روستا‌های هدف گردشگری حائز رتبه برترشد.

فاطمی به کسب رتبه‌ی اول استان در حوزه رویداد‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: رویداد گردشگری شامل برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های متعددی بوده است که یزد در جذب گردشگران رتبه اول را به خود اختصاص داد.

سیدمصطفی فاطمی رویداد‌های شاخص استان را دراین حوزه، جشنواره‌های تابستانه بافق، خرما، مجسمه‌های شنی، زعفران بهاباد، انار تفت و جشنواره پرسبوک (هنرمعاصر، درکنار جشنواره گردشگری کودک) دانست.

وی جشنواره‌های ترمه شهرستان مهریز، زردک خرانق، کلوخ رشکوییه تفت و جشنواره دوقلو‌ها را جشنواره‌های در پیش رو عنوان کرد و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین از کسب رتبه اول استان در حوزه احداث و تاسیس ۲۰ اقامتگاه بومگردی و آموزش افرادی که در حوزه گردشگری کار می‌کنند منطبق با استاندارد‌های فنی و کیفی با رشد ۳۲ درصد خبر داد.

انتهای پیام/ ص

یزدیها در برگزاری جشنواره های گردشگری اول شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار