رئیس جمعیت صلیب سرخ کشور آفریقایی چاد در سفر به اصفهان از ظرفیت ها و توانمندی های جمعیت هلال احمر این استان دیدن کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یحیی محامت گیگویتا' در ابتدای ورود به اصفهان از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان و سپس از مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات اصفهان بازدید کرد.

رئیس جمعیت صلیب سرخ کشور آفریقایی چاد در این بازدیدها گفت: با توجه به توانمندی ها و تجربیات مفید جمعیت هلال احمر ایران و استان اصفهان امیدواریم تعامل بیشتری با این جمعیت برقرار کنیم و جمعیت ملی کشورهای ایران و چاد بتوانند روابط خود را بویژه در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه آمادگی در برابر حوادث و سوانح گسترش دهند.

یحیی محامت گیگویتا' با اشاره به تشکیلات خوب جمعیت هلال احمر اصفهان بویژه در امر آموزش امداد و نجات اظهار کرد: در این سفر مطالب بسیاری از هلال احمر ایران و اصفهان آموختم و این می تواند الگوی خوبی برای صلیب سرخ چاد باشد.

رئیس جمعیت صلیب سرخ چاد در ادامه با استقبال از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با هلال احمر اصفهان گفت: در راستای گسترش تعامل و همکاری و انتقال تجربیات، مایل به انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین اصفهان و شهر 'آبشی' یکی از شهرهای کشور چاد هستیم .

بازدید از اماکن دیدنی و بناهای تاریخی شهر اصفهان از دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس جمعیت صلیب سرخ چاد به اصفهان بود.

چاد کشوری بی دریا و همه سو خشک در مرکز آفریقاست. پایتخت آن انجامنا است. مساحت این کشور در حدود۱٬۲۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع است. این کشور از نظر ردهٔ مساحتی در جهان رتبهٔ بیستم را به نام خود کرده‌است که جزء سی کشور بزرگ دنیا و از بزرگ ترین کشورهای آفریقا است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار