معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فعالیت 2 هزار و 480 شورای اسلامی در استان گفت: 60 درصد جمعیت استان کرمان، شهری و 40 درصد روستایی است.

60 درصد جمعیت استان کرمان، شهری و 40 درصد روستاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  ابوالقاسم سیف اللهی معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: 630 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری ها مربوط به شهرداری کرمان است که 50 درصد کل اعتبارات را شامل می شود.


وی افزود: امسال سرجمع بودجه های شهرداری های استان ، هزار و 251 میلیارد تومان بسته شده است.


وی تصریح کرد: سال گذشته 559 میلیارد تومان از منابع ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها کمک شده است.


وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 480 شورای اسلامی در استان کرمان گفت: 60 درصد جمعیت استان کرمان، شهری و 40 درصد روستایی است.


معاون استاندار کرمان گفت: 60 درصد جمعیت استان و ساکن در مناطق شهری، در 71 شهر ساماندهی شده اند و به تبع آن 71 شورای اسلامی شهر در استان کرمان فعالیت دارند.


وی وسعت بیش از اندازه شهر، تراکم پایین و پرهزینه بودن آن را از مشکلات کرمان دانست و گفت: کم بودن درآمد شهرداری و نامتوازن بودن آن از دیگر مشکلات شهر کرمان به شمار می رود.


سیف اللهی با با بیان اینکه کرمان به طور اسمی کلانشهر است و رسمی نیست گفت: بافت های ناکارآمد، حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی از دیگر مشکلات استان کرمان به شمار می رود.


وی افزود: کرمان، استانی، صنعتی، معدنی و با رویکرد گردشگری است و در این رابطه صنعت گردشگری با زیرساخت های مورد نیاز آن باید در استان رونق یابد.


وی گفت: در دولت با همه منابعی که به شهرداری ها کمک می شود، زمینه خوبی برای توسعه فراهم شده است.


انتهای پیام/س

 

60 درصد جمعیت استان کرمان، شهری و 40 درصد روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.