دوره آموزشی بین المللی کوهنوردی در کلاردشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرضی مدیر هیات کوهنوردی کلاردشت گفت: دوره آموزشی بین المللی کوهنوردی با حضور ۸۰ کوهنورد ایرانی و خارجی، از دیروز در منطقه حصار چال علم کوه کلاردشت آغاز شد.

وی با بیان اینکه این دوره در رده سنی جوانان آقایان و خانم‌ ها  تا ۳۰ تیر برگزار می‌شود، افزود: از ۸۰ کوهنورد جوان شرکت کننده در این دوره،   ۱۷ نفر از کشور‌های دانمارک، لهستان، نروژ، ایسلند، افغانستان، پاکستان، اسلونی و اذربایجان و بقیه از استان‌های کشور به منظور آشنایی با دانش روز کوهنوردی حضور دارند.

مدیر هیات کوهنوردی کلاردشت گفت: این دوره، بعد از دوره دماوند برگزار می‌شود و شرکت کنندگان به مدت ۲ روز در کلاس‌های اموزشی و ۵ روز در کار‌های عملی و صعود‌های فنی شرکت می‌ کنند.

فرضی در مورد نحوه حضور کوهنوردان در این دوره افزود: کوهنوردان ایرانی از طریق هیات‌های کوهنوردی مراکز استان‌ها معرفی شدند و جوانان خارجی از طریق مکاتبات فدراسیون کوهنوردی کشور در این کمپ حضور پیدا کردند.

 وی گفت: در پایان این دوره به همه جوانان گواهی داده می‌ شود و کوهنوردان جوان ایرانی بعد از قبولی در آزمون پایانی، به عضویت تیم ملی امید کوهنوردی کشور در می‌آیند.

انتهای پیام/ م
آموزش بین المللی کوهنوردی به  ۸۰ کوهنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.