مدیر آکادمی باشگاه نفت تهران گفت: افرادی که قصد هبه کردن نفت به انزلی را داشتند حدود یک سال است که انتقال این تیم به بخش خصوصی را معطل کرده اند.

ناصر فریاد شیران در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره حواشی اخیر باشگاه نفت تهران اظهار داشت: متاسفانه بار دیگر تحرکاتی برای انتقال تیم نفت تهران به شهرستان های مختلف آغاز شده و این بار مسئولان قم و باشگاه صبا قصد دارند امتیاز این تیم را در اختیار گیرند. به صورت مفصل درباره تحرکات قمی ها صحبت کردم و دیگر نمی خواهم این موضوع را ادامه دهم اما شنیده ام کشوری فرد، مدیرعامل صبا اعلام کرده فریادشیران در حد من نیست که جوابش را بدهم. باید بگویم کشوری فرد شما هیچ سابقه ای در فوتبال ندارد و بنابراین او در حد من نیست که بخواهم در موردش صحبت کنم.

او افزود: درمورد تیم نفت هم باید بگویم همه ما وظیفه داریم در حد توانمان کمک کنیم تا علی کریمی و تیمش به آرامش برسند. با وجود گذشت یک سال از توافق هیئت واگذاری باشگاه نفت با مالک فعلی این باشگاه، تاکنون انتقال امتیاز به مالک به صورت قطعی انجام نشده است و باید مسئولان هیئت واگذاری برای این اقدام خود دلیل قانع کننده ای داشته باشند.

فریادشیران اظهار داشت: چند روز پیش بزرگ ترین قرارداد نفتی کشور به امضا رسید اما مسئولان شرکت نفت، واگذاری باشگاه نفت تهران را یک سال معطل نگه داشته اند. برخی مسئولان و اعضای هیئت مدیره سابق باشگاه نفت دنبال انحلال این تیم بودند و قصد داشتند دست کم نفت را به انزلی هبه کنند. حتی در فاصله 2 ساعت مانده به نخستین دیدار فصل گذشته  نفت مقابل استقلال، این موضوع را پیگیری کردند اما زمانی که در راه رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند، شروع به سنگ اندازی در انتقال این تیم کردند.

او افزود: درحال حاضر هم همان افراد دنبال انحلال نفت تهران هستند. حدود 20 روز پیش قرار بود کارهای انتقال باشگاه به تقی گلرخسار قطعی شود اما از آنجاییکه چنین امری محقق نشد، مالک فعلی باشگاه با وجود پرداخت چک ضمانت 15 میلیاردی نتوانسته بدهی ها را پرداخت کند. از طرفی آیا شرکت ملی نفت نمی تواند بدهی 15 تا 20 میلیاردی باشگاه نفت را تسویه کند؟ بازیکنان و مربیان 2 فصل گذشته نفت با شرکت ملی نفت قرارداد بسته اند و به جز حق و حقوقشان هیچ چیز نمی خواهند.

مدیر آکادمی باشگاه نفت تهران با اشاره به حمایت مسئولان شرکت پالایش و پخش آبادان و شرکت نفت ایران از تیم های صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی تصریح کرد: اگر هزینه کردن شرکت های دولتی در ورزش حرفه ای غیرقانونی است، بنابراین مسئولان شرکت پالایش و پخش آبادان و شرکت نفت جم که تیم های صنعت نفت و پارس جنوبی را تحت حمایت قرار داده اند هم تخلف می کنند. جالب اینجاست برخی از مدیران سابق باشگاه نفت تهران هم اکنون در پارس جنوبی جم فعالیت دارند تا از مزایای مختلف آن باشگاه هم استفاده کنند.

فریادشیران افزود: طبیعی است تا زمانی که سند مالکیت باشگاه نفت به شرکتی که هم اکنون امور تیم را پیگیری می کند واگذار نشود، مسئولان این شرکت نمی توانند بدهی نفت تهران را پرداخت کنند. از طرفی درحالی که تیم های استقلال و پرسپولیس نزدیک به 30 میلیارد بدهی مالیاتی دارند، تنها بحث جلوگیری از فعالیت تیم نفت به دلیل بدهی مالیاتی به گوش می رسد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، فرماندار و استاندار تهران باید مانند مسئولان سایر شهرها حامی تیم شهرشان باشند و درست نیست تیم نفت را رها کنند. این تیم حق بزرگی بر گردن فوتبال و جوانان تهرانی دارد و بازیکنان بسیار بزرگی از مکتب نفت به فوتبال ملی ایران معرفی شده اند. باشگاه نفت یادگار اسطوره هایی مانند پرویز دهداری، جعفر نامدار و حمید شیرزادگان است اما در حال حاضر هیچکس به دادش نمی رسد. همه باید کمک کنند تا باشگاه نفت از این وضعیت سخت رها شود.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد احتمال شکایت بازیکنان و مربیان سابق نفت از مسئولان شرکت ملی نفت به دادسرا بیان کرد: باشگاه نفت تحت پوشش شرکت ملی نفت بوده و به همین دلیل حدود 60 نفر که در زمان هیئت مدیره قبلی این باشگاه قرارداد بستند، احتمال دارد به زودی به دادسرا بروند و از مدیران این شرکت و حتی وزیر نفت شکایت کنند. به هرحال نفت تهران به گوشت قربانی تبدیل شده و افرادی که دنبال اهداف شخصی و سیاسی هستند، قصد دارند این تیم را هم مانند پاس و صباباتری نابود کنند.

انتهای پیام/

تمام اهالی فوتبال باید به آرامش علی کریمی کمک کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار