معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: نیروگاه اتمی با تولید یک‌هزار مگاوات برق در استان بوشهر قرار دارد ضمن اینکه سهم این استان از تولید برق کشور ۴۵۰۰ مگاوات و پیک مصرف روزانه برق هم ۱۷۰۰ مگاوات است.

سهم استان بوشهر از تولید برق کشور ۴۵۰۰ مگاوات استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسن باستی ظهر امروز در نشست با نمایندگان تولید کننده توربین‌های بادی برای تولید برق، با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه تولید انرژی اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های شاخص کشور در زمینه تولید انرژی است و وجود انرژِی‌های فسیلی از جمله ظرفیت‌های این استان است.

وی با بیان اینکه اوج مصرف برق در استان بوشهر 1700 مگاوات است خاطرنشان کرد: تنها نیروگاه اتمی کشور با تولید یک‌هزار مگاوات برق در استان بوشهر است ضمن اینکه سهم استان بوشهر از تولید برق کشور 4500 مگاوات و اوج مصرف روزانه برق هم 1700 مگاوات است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی‌های تجدید ناپذیر در استان استقبال می‌شود خاطرنشان کرد: استان بوشهر به سبب سواحل طولانی قابلیت‌های زیادی برای حمل و نقل دریایی هم دارد.

باستی با اشاره به برنامه شرکت وستاس برای مطالعه ایجاد توربین‌های بادی برای تولید برق در استان بوشهر تاکید کرد: نمایندگان شرکت وستاس ابتدا از محدوده مورد نظر برای ایجاد توربین‌های بادی بازدید کنند و در این راه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم داشته باشند.

وی ، با تاکید بر استقبال مسئولان استان بوشهر از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید برق افزود: باید تمام استانداردهای لازم و ظرفیت های موجود برای این اقدام فراهم شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.