جاده هراز که برای اجرای طرح ترانشه برداری و ایمن سازی مسدود بود، بازگشایی شد.

عباسعلی نجفی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: جاده هراز که از روز شنبه ۱۷ تیرماه به مدت چهار و نیم روز صبح‌ ها برای اجرای طرح ترانشه برداری و ایمن سازی مسدود بود، دقایقی پیش بر روی خودرو‌های شخصی باز شد.

وی افزود: جاده هراز از شنبه تا سه شنبه از ساعت ۶ بامداد با ۱۸ عصر و روز چهارشنبه از ۶ تا ۱۲ ظهر بر روی خودرو‌های عبوری مسدود بود.

نجفی دلیل انسداد این محور را ترانشه برداری و ایمن سازی جاده برای جلوگیری از ریزش سنگ از کوه‌های اطراف اعلام کرد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران گفت: همه ساله در بهار و تابستان برای جلوگیری از احتمال ریزش کوه براثر ذوب شدن برف، عملیات ترانشه برداری (برداشت سنگ‌های آویزان و معلق) در محور‌های اصلی استان انجام می‌ شود.

نجفی افزود: در سال‌های گذشته ریزش کوه در برخی جاده‌های اصلی استان خسارت‌ های جانی و مالی را در پی داشته و اجرای عملیات ترانش برداری را الزامی می‌کند و این کار نیز از سوی راهداری انجام شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: مرحله اول این طرح در هفته جاری اجرایی شد و در صورت نیاز به تمدید به مسافران برای انسداد جاده اطلاع رسانی می‌شود.

نجفی افزود: با وجود پایان یافتن عملیات ترانشه برداری در جاده هراز، طرح محدودیت ترافیکی برای خودرو‌های سنگین و موتورسیکلت در این جاده برای تعطیلات آخر هفته طبق نظر پلیس راه اعمال می‌ شود.

انتهای پیام/ م
رفع انسداد در جاده هراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار