نماینده ایذه و باغملک گفت: بعد از حاد شدن بحران ریزگردهای خوزستان دولت مصوبه‌اى تصویب کرد که روی کاغذ مانده است.

مصوبه دولت درباره ریزگردهای خوزستان روی کاغذ مانده استهدایت الله خادمى نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحران ریزگردهاى استان خوزستان و اقداماتی که برای مقابله با آن صورت گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه اقدامات کارشناسى لازم در این زمینه انجام نشده است. 

وى افزود: منشا بخشى از ریزگرد‌ها داخلى و بخشى دیگر خارجى است به طوری که خشکى تالاب‌ها، نخلستان‌ها و از بین رفتن بوته‌هاى گیاهى باعث تبدیل خوزستان به صحرا شده است و منشا خارجی آن به شرایط نامطلوب کشور‌های همسایه برمی گردد.  

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: متاسفانه در ابتدای کار با کشورهاى همسایه مذاکراتى براى رفع ریزگرد‌ها صورت نگرفت و باعث توسعه این بحران شد.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به اقدامات دولت در رفع پدیده ریزگرد‌ها اضافه کرد: بعد از حاد شدن این بحران دولت مصوبه اى درباره مبارزه با ریزگرد‌های استان خوزستان تصویب کرد که متاسفانه روی کاغذ مانده است و امیدواریم بزودی اجرایی شود.  

خادمی با اشاره به اینکه اقداماتی برای رفع بحران ریزگرد‌ها آغاز شده است، گفت: به تازگی بوته‌ها و پوشش‌های گیاهی در این منطقه کاشته شده است تا از پرواز خاک جلوگیری کنند، اما تاثیر این اقدامات در آینده روشن خواهد شد.  

نماینده مردم ایذه و باغملک در پایان خاطرنشان کرد: اگر کشورهاى همسایه با کمک یکدیگر اقدامى مشترک براى حل بحران ریزگرد‌ها انجام دهند، این مشکل زودتر و راحت‌تر رفع خواهد شد در غیر این صورت این پدیده  توسعه پیدا می‌کند و مطمئناً به  تهران هم می‌رسد.

انتهاى پیام/

مشکل ریزگردها حل نشود به تهران هم می رسد 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار