نماینده مردم اهواز معتقد است که مجموعه دولت باید در روند رسیدگی نسبت به رفع بحران ریزگردهای خوزستان تسریع کرده و حتی یک تیم علمی و کارشناسی را در جهت این مسئله به خدمت بگیرد.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز و باوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از آغاز جمع‌آوری امضا برای طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه توسط برخی از نمایندگان خبر داد.
 
وی افزود: اولین استانی که از سوی ریزگردها مورد تهاجم قرار می‌گیرد، استان خوزستان است، اما در حدود 22 استان دیگر را نیز به طور شدید و یا خفیف تحت تأثیر خود قرار داده است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس متذکر شد: همچنین وقتی سازمان محیط زیست که باید در شناسایی کانون‌های بحران‌خیز و همچنین در تخصیص اعتبارات در جهت مهار آن‌ها اقدام کند، توفیقاتی نداشته است، طرح تشکیل این وزارتخانه ضرورت پیدا می‌کند.
 
سودانی در خصوص طرح تشکیل وزارتخانه محیط زیست بیان داشت: برخی نمایندگان به دلیل این که مسئولان سازمان محیط زیست را پاسخگوی مطالبات خود و مجلس نمی‌بینند دست به طرح تشکیل وزارتخانه محیط زیست زده‌اند.
 
این نماینده مردم اهواز تصریح کرد: در صورت تغییر سازمان محیط زیست به وزارتخانه محیط زیست امکان استیضاح وزیر مربوطه در صورت عدم کارایی و کارآمدی میسر خواهد بود.
 
وی افزود: بنده جز امضاکنندگان این طرح نبودم چرا که هنوز نتوانستم به خاطر برخی مشکلات مربوط به ریزگردها به تهران سفر کنم.
 
نماینده مردم اهواز و باوی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام نمایندگان برخلاف برنامه توسعه پنجم است یا خیر، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که در صورت تصویب این طرح شورای نگهبان آن را به دلیل وجود بار مالی و مغایرت با برنامه و اصل 75 قانون اساسی آن را رد کند.
 
سودانی در ادامه متذکر شد: بی‌شک عدم کارایی مسئولان باعث طرح تشکیل وزارتخانه محیط زیست می‌شود، چرا که ما در این زمینه انتظار داریم مسئولان با توجه به جمعیت خوزستان و وجود شرایط نامطلوب، خوزستان را به چشم قلب تپنده اقتصاد کشور نگاه کنند نه به چشم یک استان کوچک.
 
وی در ادامه خواستار شد: امیدواریم مجموعه دولت در رسیدگی به موضوع بحران خوزستان در روند اقدامات خود تسریع کرده و در این رابطه هیئت دولت حتی بیانیه‌ای را منتشر کند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است مجموعه دولت یک تیم علمی و کارشناسی را در جهت رفع بحران ریزگردها در استان خوزستان به خدمت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار