عارفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بودجه ریزگردها در بهارستان کاملا مشخص است/ رسانه‌ها به جای انتقاد از مجلس، عملکرد سازمان محیط زیست را کنکاش کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه رسانه‌های زنجیره‌ای با بیان این سخنان به دنبال دفاع از حقوق مردم نبوده و بیشتر سیاست‌کاری می‌کنند، گفت: بهتر است این رسانه‌ها با مردم صادقانه برخورد کرده و در مورد عملکرد یک سال‌و نیم گذشته سازمان محیط زیست کنکاش کنند زیرا مردم شرایط را بسیار خوب درک می‌کنند.

روزنامه‌های زنجیره‌ای بیشتر به دنبال دفاع از حقوق مردم نیستند"فرج‌الله عارفی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به جوسازی صورت گرفته توسط برخی از رسانه‌های زنجیره‌ای تحت عنوان کاهش بودجه سازمان محیط زیست برای مبارزه با ریزگردها توسط مجلس گفت: رسانه‌های زنجیره‌ای با بیان این سخنان به دنبال دفاع از حقوق مردم نیستند و بیشتر سیاست‌کاری و سیاست بازی انجام می‌دهند.

نماینده جیرفت‌ و عنبرآباد تصریح کرد: آن‌ها با این تفکر که می‌توانند مجلس را در این مواقع تحت فشار قرار دهند این سخنان را مطرح می‌کنند اما مجلس در این موارد عقلایی و منطقی عمل کرده و هیچگاه نمایندگان تحت تأثیر جو قرار نمی‌گیرند.

وی در ادامه افزود: بهتر است این رسانه‌ها با مردم صادقانه برخورد کرده و  عملکرد سازمان محیط زیست را کنکاش کنند تا ببینند طی یک سال‌و نیم گذشته این سازمان چه فعالیتی داشته است زیرا مردم شرایط را بسیار خوب درک می‌کنند و اکثر نمایندگان در مجلس از گلایه‌ها و عدم رضایت مردم به ویژه در شهرستان‌‌ها از عملکرد سازمان محیط زیست سخن می‌گویند و نظرات نمایندگان بازتابی است از شکایات مردم نسبت به این سازمان.

عارفی با تاکید براینکه اعتبار ریزگردها در بودجه سازمان محیط زیست از این 60 میلیارد تومان جداست، بیان داشت: متأسفانه سازمان محیط زیست به رسالت خود آن‌طور که باید عمل نکرده است و نحوه اختصاص این اعتبار برای سازمان‌های مردم نهاد برای مجلس قانع‌کننده نبود و حق مسلم مجلس است که بداند این بودجه‌ها برای چه قسمت‌هایی درنظر گرفته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: متأسفانه سازمان محیط زیست در مسائل کلان به صورت بازدارنده عمل می‌کند در صورتی که اکنون کشور نیازمند تولید داخلی است در  بسیاری موارد از فعالیت برخی معادن و مراکز دارای مجوز ممانعت کرده و یک نوع نگاه غیرمتعارف در این سازمان وجود دارد. 

نماینده جیرفت‌ و عنبرآباد در ادامه افزود: تاکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که این 60 میلیارد تومان قرار بوده به سازمان‌های مردم نهاد اختصاص پیدا کند که می‌دانیم این سازمان‌ها برای احیای محیط زیست نقش چندانی ندارند و تنها گروه‌هایی هستند که بیشتر به دنبال کارهای دیگری هستند، لذا مجلس قانع نشده که این اعتبار در کدام قسمت مصرف خواهد شد اما میزان بودجه تخصیص یافته به مسئله ریزگردها کاملا مشخص است و مجلس به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

عارفی خاطرنشان کرد: دولت باید سازمان محیط زیست را تاحد بسیار زیادی اصلاح کند و نمایندگان مجلس به این جمع‌‌بندی رسیده‌اند که سازمان محیط زیست قانون‌پذیر نبوده و نظارت‌پذیر نیست و ما هم نمی‌توانیم رئیس‌جمهور را بخاطر هر مسئله‌ای زیر سوال ببریم لذا ما جایگاه روحانی را حفظ کرده و در کنار آن می‌خواهیم که این سازمان از جایگاه خود پایین آمده و به یک وزارتخانه تبدیل شود.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار