کرمان؛

۱۲ مرکز غیر مجاز توزیع قلیان در رفسنجان پلمپ شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پلمپ 12 مرکز غیر مجاز توزیع قلیان در این شهرستان توسط مرکز بهداشت و تعدادی دیگر توسط نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،احمد جمالی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی با دستگاههای مرتبط همکار در برنامه کنترل و مبارزه ملی با دخانیات از پلمپ ۱۲ مرکز غیر مجاز توزیع قلیان توسط مرکز بهداشت و تعدادی دیگر توسط نیروی انتظامی خبر داد و گفت: همچنین طی پارسال نیز 700 قلیان از مراکز غیرمجاز توزیع در رفسنجان جمع آوری شده است.
وی افزود: اگر توزیع قلیان توسط مراکز عرضه مواد غذایی مشاهده شود در مرحله اول اخطار کتبی و در مرحله دوم ظرف ۴۸ ساعت پلمپ خواهند شد.
جمالی زاده با بیان اینکه رفسنجان از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان شهر بدون عرضه قلیان معرفی شده است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع مقرر شد تابلوهایی بدین مناسبت در مراکز تفریحی و مبادی ورودی و خروجی شهر نصب شود.
وی اظهار کرد: مغازه دارانی که اقدام به خرده فروشی دخانیات می کنند باید با ثبت نام در سامانه ایرانیان مجوز عاملیت مجاز دخانیات را دریافت کنند، در غیر اینصورت حق عرضه مواد دخانی را نخواهند داشت.
جمالی زاده گفت: مراکزی که مواد غذایی عرضه می کنند مجوز توزیع قلیان ندارند و مغازه دارانی که داوطلبانه از عرضه مواد دخانی خودداری می کنند به عنوان حامیان سلامت تشویق خواهند شد.
وی یادآورشد: برای فرهنگ سازی عدم استعمال قلیان در شهرستان، تاکنون اقدامات زیادی از جمله اطلاع رسانی مضرات استعمال قلیان در نشریات، رادیو شهری و تلویزیون های شهری و نصب بنر در پارکها و فضاهای سبز شهر صورت گرفته است.
انتهای پیام/ی
۱۲ مرکز غیر مجاز توزیع قلیان در رفسنجان پلمپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار