مناطق حفاظت شده زیست‌محیطی استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست ،مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل تصریح کرد: مساحت مناطق حفاظت شده زیست‌محیطی استان برابر با ۷.۸ درصد از مساحت استان است.

وی افزود: در سطح کشور به صورت میانگین ۱۱ درصد از مساحت موجود شامل مناطق حفاظت شده است و متأسفانه ما از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تاکید کرد: این در حالی است که مناطق متعددی در استان می‌بایست به منطقه حفاظت شده تبدیل شوند.

خداپرست گفت: از جمله ارتقا منطقه شکار ممنوع انزان به منطقه حفاظت شده،   تبدیل درختان فسیل شده شیخ محمد لو مشگین شهر به اثر طبیعی ملی یا تبدیل تالاب پته خور به منطقه شکار ممنوع درخواست شده است.

وی با اشاره به طرح پیشنهاد تبدیل شیروان دره به اثر طبیعی ملی افزود: قابلیت مناطق مختلف استان برای تبدیل به مناطق حفاظت شده زیست‌محیطی بالا است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تصریح کرد: مجموعه این اقدامات و ارتقا مناطق با هدف حفظ تنوع زیستی زیستگاه‌ها مورد تاکید است.

خداپرست افزود: تا سال ۲۰۲۰ می‌بایست ۱۷ درصد از مساحت استان به مناطق حفاظت شده ارتقا یابد و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان در تحقق این مهم محیط‌زیست را یاری کنند.

 

انتهای پیام/ع

مناطق حفاظت شده زیست‌محیطی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.