دادستان نجف آباد گفت: مراجعه روزانه بیش از دو هزار و 500نفر به دادگستری نجف آباد نشانه حجم بالای کاری این مجموعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا توکلی  گفت: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به دادگستری شهرستان با کمبود شدید نیروی مواجه هستیم و اگر وقت گذاشتن و ایثار همکاران ما برای رسیدگی به پرونده ها در ساعات غیر اداری نبود، مطمئنا بخش زیادی از کار رسیدگی به پرونده ها بر زمین می ماند.

وی با بیان اینکه قضات و کارکنان دادگستری شهرستان برای حل مشکلات مردم تلاش شبانه روزی دارند گفت: طبق برآوردی که اخیرا صورت گرفته، یکی ازشعب دادیاری ما درسه ماه کاری بیش از 800 پرونده را ثبت کرده که این حجم کار فوق العاده طاقت فرسا خواهد بود.

وی استاندارد جهانی ارجاع پرونده به یک دادیار، دو تا سه مورد در روز دانست و افزود: شهرستان نجف آباد مانند دیگر نقاط کشور با حجم بالایی از پرونده ها مواجه است به طوری که دادیارهای ما بعضا روزانه چندین برابر استانداردها پرونده را بررسی می کنند.

دادستان نجف آباد، پرونده های مربوط به ضرب و شتم و فحاشی را درردیف یکی از بیشترین موارد رسیدگی شده درسیستم دادگستری شهرستان اعلام کرد و گفت: هر هفته شاهد تشکیل نزدیک به 160 پرونده توسط کلانتری ها هستیم که در بسیاری ازاین موارد طرفین به موقع مراجعه نکرده و امکان پیگیری شکایت درزمان مقرر فراهم نمی شود.

دادستان نجف آباد گفت: در عین حال از مجموع موارد قابل پیگیری روزانه نزدیک به 30 مورد پرونده یا بیشتر توسط هر دادیار یا بازپرس مورد رسیدگی قرار می گیرد.

توکلی علت مهاجرت مردم به نجف آباد را نزدیکی این شهربه مرکزاستان وهمچنین انصاف بازاریان وکسبه ومهمان نوازی مردم اعلام کرد و گفت:مهاجرت مردم با فرهنگهای مختلف به این شهرمتاسفانه برای سیستم قضائی شهرستان ایجاد مشکلات زیادی نموده است.

وی برخورد با مجرمین و افرادی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند را از وظایف قوه قضائیه اعلام کرد و گفت:حفظ نظم عمومی وبرقراری امنیت و بر خور با متخلفین جامعه ازوظایف ما است و برای امنیت و آرامش جامعه وظیفه داریم با افراد مخل آسایش و امنیت جامعه بر خورد کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۹۶
رسیدگی به یک پرونده چند سال باید طول بکشد درست نیست
آخرین اخبار