10 هکتار از مراتع مناطق حفاظت شده دشت سهرین طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به این که این آتش سوزی، ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه جمعه آغاز شد گفت: بلافاصله پس از اطلاع محیط زیست استان زنجان موضوع با مدیریت بحران در میان گذاشته شد و نیروهای حفاظت محیط زیست در محل حاضر شدند و با کمک و همراهی آتش نشانی شهر نیک پی نسبت به مهار و اطفای آتش سوزی پرداختند.
به گفته افشار آتش سوزی ۱۰ هکتار از مراتع و گندم زارهای منطقه حفاظت شده دشت سهرین را از بین برد.
وی افزود: خوشبختانه در این آتش سوزی آسیبی به حیوانات حیط وحش دشت سهرین بویژه آهوان دشت سهرین و سایر گونه های شاخص جانوری وارد نشده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان خاطر نشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون چهار مورد حریق در مراتع و مناطق حفاظت شده استان زنجان رخ داده است.
افشار ادامه داد: دو مورد از آتش سوزی ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان زنجان رخ داده است و دو مورد در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه و خارج محدوده مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان زنجان بوده است که در یکی از موارد ۱۰۰ هکتار و در موردبعدی ۸۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد که با توسط نیروی های حفظات محیط زیست آتش سوزی مهار شده است.
این مقام مسئول از مردم خواست رانندگان از وارد شدن با خودرو به گندم زارها و مراتع خوداری کنند و رانندگان و مسافران که در جادهای استان تردد دارند از انداختن فیلتر روشن سیگار در حاشیه جاده ها که دارای گیاهان خشک هستند خوداری کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان در پایان خاطر نشان کرد گردشگران و مسافرانی که به طبیعت می روند از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند.

 


انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.