به مناسبت نکوداشت هفته قلم، قبور اهالی قلم آرمیده در محوطه آرامگاه حافظ گلباران شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن دهقان مسئول انجمن اهل قلم استان فارس با اشاره به قرار گرفتن قبور اهلی شیرازی و فرصت شیرازی در جوار حافظیه گفت: شیراز فقط به حافظ، سعدی، شوریده و بابافغانی و دیگر ادیبان و فرهیختگان نمی‌بالد چراکه مفاخری هم در دوره اخیر پرچم شیراز را در حوزه ادبیات برافراشته نگه داشته اند.

وی افزود: روز قلم نقطه عطفی برای گرامیداشت بزرگان ادب و فرهنگ فارس است.

دهقان ادامه داد: گرد آمدن در گلزار شاعران ادای احترام به بزرگانی است که هریک حق بزرگی بر فرهنگ، ادب و هنر ایران و جهان دارند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با بیان اینکه در نامگذاری اماکن فرهنگی و هنری از نام مفاخر فارس بهره برده شده است، بیان کرد: از اعضای جدید شورای شهر شیراز تقاضا داریم این مهم را به اهالی فرهنگ و هنر و ادب واگذار کنند یا طرف مشورت قرار گیرند، زیرا بسیاری از بزرگانی که داریم هویت شهر را می‌سازند.


مریدی خواستار جدی گرفتن قطعه هنرمندان و نام آوران شیراز در مکانی مناسب آنان شد و گفت: تمام هنرمندان به گونه‌ای آرزو دارند که در جوار آرامگاه حافظ باشند، اما معذوریت هایی اجازه نمی‌دهد این امکان فراهم شود.


وی با اشاره به اینکه گردشگران با دیدن مزار شاعری مانند، حمیدی شیرازی به یاد اشعار و سروده‌های او خواهد افتاد اظهار داشت: این مفاخر هویت شیراز و فارس را به جهانیان ارایه می‌دارند، بنابر این جا دارد در بهترین و زیباترین نقطه شهر شیراز در یکی از بوستانهای آن مقبره بزرگان و مفاخر ادب، فرهنگ و هنر قرار گیرد.


گفتنی است در گلزار شاعران آرامگاه حافظ چهره هایی ادبی و هنری از جمله دکتر مهدی حمیدی شیرازی، دکتر عبدالوهاب نورانی وصال، حسن امداد، دکتر لطفعلی صورتگر، علی محمد مژده، دکتر علیرضا شاهپور شهبازی، دکتر افراسیابی، دکتر جواد مصلح، نورالدین رضوی سروستانی، رصول پرویزی و حمید دیرین آرمیده اند.
انتهای پیام/ر

نکوداشت هفته قلم در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.